3.5

I sanningens spår

Ett nyzeeländskt familjedrama tar sin början när Paul, firad krigsfotograf, återvänder till sin hemstad och faderns begravning, efter en evighet i Europa. Han blir kvar lite längre än han först tänkt sig, och blir vän med en 16-årig flicka, Celia, som intervjuar honom för skoltidningen. Plötsligt försvinner Celia och misstankarna riktas omedelbart mot Paul, också av hans hatiske bror.

Originaltitel In My Father's Den
Regissör Brad McGann
Manus Brad McGann, Maurice Gee
Genre 2000-tal, Mysterium, Drama, Thriller
Skådespelare Matthew MacFadyen, Miranda Otto, Emily Barclay, Colin Moy, Jimmy Keen, Toby Alexander, Nicholas Hayward

Noethe
2013-06-17
Helt ok. 3-
JimCarrey
2013-06-16
Lite spännande
Zipper
2012-07-18
Riktigt bra och gripande film som börjar lite segt men sedan bara blir bättre och bättre. Stark fyra!
Ernie83
2010-08-05
Definitivt värd att se! Jag tycker den ligger nära en femma. Att det är McGann's långfilmsdebut (manus och regi) är även lovande för framtiden.
Hengman
2010-07-11
Masjävlar på tomgång utvecklar sig till ett sämre avsnitt av Morden i Midsomer. Klart kasst.
farbrorEscobar
2010-06-04
mycket se värd!
haraldoslav
2010-03-14
Skapligt intressant thriller från Nya Zeeland. Lite för "vanlig" för att det ska kunna bli riktigt bra.
September
2009-06-25
Tycker den unga tjejen är bäst. Hon fångar tonårsförtvivlan över vad man ska göra med livet och vilka drömmar man går och när. Storyn berättas fram steg för steg och man får pusselbitar i nu- och då-tid vart efter. Slutet går inte riktigt att gissa sig till tycker jag, vilket är ett plus.
dr.kristina
2009-06-13
Positivt överraskad. Visst är den långsam - men stämningen är tät och lite obehaglig...
Eugen
2009-06-12
Den blir bättre mot slutet vilket räddar den från en tvåa. Annars rätt tråkig...