3.3

I rymden finns inga känslor

Detta är INTE långfilmen med samma namn, utan kortfilmen från 2009. Simon har Aspergers syndrom och gör allt på rutin. Han gillar bara runda saker för de är oföränderliga och i rymden vill han helst vara, eftersom där inte finns några känslor. Plötsligt en dag ändras rutinerna och Simon måste själv bryta sina mönster. Novellfilmsvariant av en kommande långfilm med samma namn.

Originaltitel I rymden finns inga känslor
Alternativ titel There Are No Feelings in Outer Space, Simple Simon
Regissör Andreas Öhman
Manus Andreas Öhman, Jonathan Sjöberg
Genre Drama, Kortfilm, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Bill Skarsgård, Martin Wallström, Sofie Hamilton, Cecilia Forss, Per Andersson

HippiePatrik
2015-07-12
håller med vieekk. detta är ju meningslöst om man sett långfilmen. Samma film men nerklippt.
haruhi
2013-02-21
Underbar!
Camilla133
2012-04-30
Inte alls i min smak,för överdriven har en bekant med denna sjukdom och filmen kunde gjords bättre.
Bugiardo
2010-12-12
långfilmen är bättre
gurra-91
2010-11-01
Detta är inte min typ av film även om den visar viss skicklighet på vissa ställen. Den har det som en svensk film har för att man aldrig vill se den igen; helt enkelt för mycket svenskt!
Finnfan
2010-09-12
gör det den ska, får mej sugen på att se den långa versionen
wuthering
2010-09-08
Hoppas inte folk tror att alla med Asperger är sådär, skrämmande tanke.
Challenin
2010-09-07
Blev sugen på att se långfilmen. Inte världens mest sannorlika händelser och karaktärer men ganska underhållande ändå.
JimCarrey
2010-08-23
Den var mycket söt även i långfilmsversion. Tycker dock det är lite obehagligt att humorn är så amerikaniserad. Ser inte fram emot en massa svenska självmedvetna lära känna karaktären som är så tokig och sitta och gullfnissa komedier, gillar inte det här egentligen men den var verkligen snygg och välgjord så det var svårt att inte ryckas med lite granna. Huvudpersonen var för medveten om sitt skådespeleri, och det störde mej som fan, tjejen spelade dock bra. En oerhört otrovärdig bild av en asbergers patient får man säga också, sämst var scenen när tjejen skulle visa herr asberger hur man kan gå från att vara glad till ledsen med hjälp av en cirkel, det var ju fortfarande ett känslomässigt resonemang, hon bara pekade på en cirkel?
thepulp
2010-08-08