3.4

I mördarens spår - Missräkningar

Tennison undersöker mordet på en lokal knarkkurir och har kurirens chef, "The Street," som sin huvudmisstänkte. Under tiden gör The Street sina egna efterforskningar gällande mordet, med hjälp av sina fotsoldater och sina Rottweilerhundar.

Originaltitel Prime Suspect 5: Errors of Judgment
Regissör Philip Davis
Manus Guy Andrews
Genre Drama, Mini-serie, Thriller, Kriminalare, 90-tal
Skådespelare Helen Mirren, John McArdle, Julia Lane, David O'Hara, John Brobbey, Steven Mackintosh, Ray Emmet Brown, John McArdle, David Norman

2015-05-25
Jag har insett med åren hur mycket jag allt mer uppskattar ett mysterium som ska lösas i mina brittiska deckare. Här får man inte det minsta av mysterium som ska lösas. Detta är istället fokuserat på "hur får man fast den brottslingen som man vet är skyldig". Utifrån denna vetskapen blir då en speltid 200 minuter rätt seg och utdragen och intrigen ordentligt lidande, för mig. Jag är besviken.
Ola_Schubert
2010-02-13
Egentligen är denna film inte mer värd än en stark trea. Skådespeleriet är utmärkt, Hellen Mirren fantastiskt, intrigen får bara godkänt och foto och klippning får ok. Så det borde bli en stark trea, och det skulle det också ha blivit om det varit en 90 minuters film. Men denna film räcker mer än dubbelt så länge, och den blir aldrig tråkig. Detta måste belönas. En mycket svag fyra i betyg blev det alltså i alla fall.
Mikka
2008-09-03
Kanske den bästa PS jag sett hittills! Det känns äkta, blir aldrig tråkig toch jag gillar också Rankine och Devanny.
Arensberg
2006-10-22
jag haller med, det som lyfter upp denna ar det utdragna och vidrigt spannande slutet, jag gillar inte alls att de har bytt ut london mot den har manchestermiljon...och att hela crewet ar nytt, alla nya karaktarer ar vidrigt trakiga, tur bara av att den foljs av 6an, den helt klart basta i serien!!
Moj
2006-09-30
Alla filmer i den här serien har varit mer eller mindre förutsägbara, men så är inte heller pusslandet poängen med dem. Istället får vi socialrelism och polissåpa som här funkar hyggligt. Vissa av intrigerna är mer intressanta och trovärdiga än andra, men överlag är det inte en av de bättre i serien.
Mandrake
2006-09-13
Helt OK men lite väl förutsägbar "ghettomiljö".