För min dotters skull

Året är 1982 när André Bamberski nås av det fruktansvärda meddelandet att hans dotter, Kalinka, plötsligt har dött under semestern med hans ex-fru och dennes nye man. Polisen avfärdar dödsfallet som en olycka, men André börjar mitt i sin djupa sorg att själv undersöka fallet och övertygas snart om att Kalinkas styvfar, den tyske doktorn Dieter Krombach, våldtagit henne under ett drogrus som hon aldrig vaknade upp ur. Men ingen tror honom, allra minst hans ex-fru. Med alla emot sig inleder André en frenetisk kamp för att få dotterns mördare inför rätta. En kamp där han inte skyr några medel och som kommer pågå i 30 år?

Originaltitel Au nom de ma fille
Alternativ titel Kalinka, In Her Name, Bamberski: The Kalinka Case
Regissör Vincent Garenq
Manus Vincent Garenq, Julien Rappeneau
Genre 2010-tal, Drama
Skådespelare Daniel Auteuil, Sebastian Koch, Marie-Josée Croze, Christelle Cornil, Lila-Rose Gilberti, Emma Besson, Christian Kmiotek, Serge Feuillard, Fred Personne, Thérèse Roussel, Tom Hudson, Antoine Milhaud, Timéo Bolland, Samira Hchaika, Natalie Beder
Filmnummer 122065

Spidde
2017-08-08
Inte direkt dålig, men knappast bra heller. Känns som en tv-film på många sätt, oinspirerande och lite ofokuserad och när eftertexterna börjar rulla känns det tveksamt om filmen överhuvudtaget borde ha producerats.