2.7

I Melt with You

Richard, Ron, Jonathan och Tim är gamla collegevänner som träffas varje år för en vecka i Big Sur för att fira sin vänskap och hålla sig informerade om varandras liv... De kan verka som typiska män i 40-årsåldern - alla med karriärer, familjer och enormt ansvar - men som med de flesta människor så finns det mer om man skrapar lite på ytan...

Originaltitel I Melt with You
Regissör Mark Pellington
Manus Glenn Porter
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Rob Lowe, Jeremy Piven, Thomas Jane, Tom Bower, Christian McKay, Arielle Kebbel, Sasha Grey, Carla Gugino, Joe Reegan, Zander Eckhouse, Abhi Sinha, August Emerson, Rebecca Creskoff, Melora Hardin

2019-11-11
Wow! Den optimala ålderskrisfilmen. Tung och välspelad men bitvis något ofokuserad. Det är egentligen bara två saker som håller den från fyran. Dels ljudet där dialogen ofta drunknar i annat och där bakgrundsljud och musik är alldeles för starka, dels alla "berättande" låtar (som dessutom är kassa) som spelas alldeles för ofta. (9+/15)
AlbinWesley
2015-10-12
Mycket bra foto, snygg film öht. Massor av bra (om än uppenbara) låtar i låtlistan och skådespel utan anmärkningar. Finns ju även teman i filmen som känns intressanta osv. Men det är fan ingen bra film alltså, den faller helt på eget grepp med en intrigpremiss som inte på något sätt känns rimlig - resultatet av det blir att allt känns löjligt överdramatiskt. Synd väl!
CinemaStrange
2015-08-25
Denna var ju episk satt som klistrat från början till slut och soundtracket var det heller inget fel på.
Kajanus
2015-08-11
Stor potential som gick vilse här. Pellingtons brister gör sig hörda varenda gång han sätter sig i registolen. Thomas Jane är dock riktigt bra här.
lancell
2013-10-22
Börjar med typ bara fest, och sakta börjar man känna karaktärerna, mer än vad som visas på ytan, sedan efter halva filmen börjar saker bara bli orealistiskt och dumt. Folk beter sig inte på detta viset, inte ens med droger i kroppen.
LordKaoz
2013-04-11
Annorlunda drama där Rob Love gör en bra insats som tablettmissbrukande doktor, slutet är inte Hollywood-gulligt heller!
HerrRandom
2012-11-26
Snyggt foto, helt okej story med grymma skådespelare. Kanske lite väl mycket festande och knarkande, men en bra film som faktiskt får en att tänka efter vilket händer allt för sällan nu. Vi alla är belastade av våra problem och vi flyr ifrån dem på olika sätt. Ganska stark fyra får den av mig.
martenga
2012-11-23
Att kombinera livskrisande med Fear and Loathing funkar... sådär. Thomas Jane och fotot höjer filmen, men Rob Lowe sänker med ganska dåligt skådespel. Svag trea, kanske borde vara en tvåa.
indygrinder
2012-09-30
Massiv besvikelse. På pappret lät det som en guldrulle och jag hade hoppats på lite livsfilosofi som man kunde relatera till, men det här är på sin höjd lika djupt som valfri hiphopvideo. När man efter halva filmen tror att det ska bli bättre efter alla korkade festscener, mandomsprov och plastångesttramserier blir det om möjligt ännu sämre. Lägg ner.
holtzen
2012-09-13
Naivt cynisk kan jag tycka och den ger ett svajande helhetsintryck. stark tvåa.