3.2

I lagens namn ...

En idealistisk nybörjarsnut börjar jobba hos Los Angeles-polisen efter avslutad juridisk utbildning. Han blir snabbt indoktrinerad av en ärrad veteran, och med tiden förlorar han sina ambitioner och även sin familj, då polisjobbet blir hans hela liv.

Originaltitel The New Centurions
Alternativ titel Precinct 45: Los Angeles Police
Regissör Richard Fleischer
Manus Stirling Silliphant, Joseph Wambaugh
Genre 70-tal, Kriminalare, Drama
Skådespelare George C Scott, Stacy Keach, Jane Alexander, Scott Wilson, James Sikking, Rosalind Cash, Erik Estrada, Clifton James, Richard E Kalk, Ed Lauter, William Atherton

hsimpson
2021-12-14
Att den är så episodisk tycker jag inte är en nackdel. Men däremot tycker jag inte att den byggt upp tillräckligt bra för de avsnitt under andra halvan som borde bli mer emotionella och slag i magen. I slutändan känns den lite för menlös, vilket är synd, för jag gillade den verkligen under första halvan. Scott och Keach är fantastiska.
Zebulonm
2021-10-24
Halvtråkig..
kanemura
2019-10-24
Jag var så taggad men tyckte hela filmen kändes som ett montage av olika polisingripanden. Hade gärna sett lite mer röd tråd eller handling. Skådisarna är dock kanon, såklart.
kungkalas
2012-02-23
Sevärd film som ger en trovärdig beskrivning av polisens vardagssysslor samt har några fina rollprestationer. Tyvärr saknas ett genomgående driv. Stark trea.
Czechflash
2010-11-07
En realistisk och autentisk inblick i polisens arbete baserat på en bästsäljare skriven av en polis. Men trots ett par fina prestationer, främst av George C. Scott och Stacy Keach, lyckas filmen inte fullt ut. Blir för mycket prat och att man bara följer med istället för att det verkligen hände något. Svag trea.