3.6

I Know My First Name Is Steven

Den sjuåriga pojken Steven blir en dag kidnappad utanför skolan och försvinner spårlöst i flera år. Trots ett enträget letande kan hans familj inte hitta honom. När samma sak händer en sexårig pojke många år senare dyker Steven plötsligt upp på en polisstation och berättar vem han är.

Originaltitel I Know My First Name Is Steven
Alternativ titel The Missing Years
Regissör Larry Elikann
Manus J P Miller, Cynthia Whitcomb
Genre Drama, Kriminalare, Mini-serie, 80-tal
Skådespelare Cindy Pickett, Pruitt Taylor Vince, John Ashton, Corin Nemec, Luke Edwards, Ray Walston, Amy O'Neill, Stephen Dorff, Gregg Henry, Jim Haynie, Arliss Howard, Peter Michael Goetz, Darcy DeMoss, Scott Reeves

2021-07-22
Det är med sorg i hjärtat att säga att jag bara ha sett vissa delar av den här filmen för länge sen, men den verkar riktigt bra...
2016-10-23
Har bara sett den enda gång och det var när den gick på TV under slutet av 90-talet. Minns att jag tyckte den var väldigt bra då och jag skulle gärna vilja se om den.
2012-06-11
Stabil miniserie - intressant story. (8+/15)
Mikka
2012-03-26
Versionen jag såg var inte 96 minuter utan nästan dubbelt så lång. Det är en tv-film, och förmedlar verkligen den känslan. Den verklighetsbaserade historien är dock sprängstoff och gör filmen väldigt sevärd. Filmen tar upp många svåra frågor och dilemman. 3+
Starlette
2011-11-30
Minns att jag gillade den här mycket som liten, och den håller än. Intressant och berörande. Gillar verkligen killen som spelar tonåriga Steven, han är en läckerbit! :)
void0
2011-07-12
Såg denna på tv för 15-20 år sedan. Minns att jag tyckte den var väldigt bra. Vet inte hur den står sig idag.
Jerrie
2010-07-07
Superzelda- Min VHS som jag köpte för många år sedan är tre timmar lång, så 96 minuter stämmer inte eller så är det en avkortad version. ¨ Dags att se om den här snart tror jag.
Jerrie
2010-02-10
Den här historien gjorde mig deprimerad första gången jag såg den i början av 90-talet. Sedan blev jag besatt och beställde hem en egen kopia om all misär. Såg om den och blev alldeles nere igen. Jag har kvar videokasetten, och om jag skulle se om den idag så skulle jag säkert bli nedstämd en halv dag eller så. Den berör mig på ett sätt som inte många andra filmer har gjort. Femma.
September
2010-02-02
Stark film som berör mig än idag fastän jag såg den 1998 senast.
Elizadushkufan
2010-01-23
En av de bästa verklighetsbaserade filmer jag sett! Hoppas den kommer ut på DVD snart så man kan köpa den. Har den på vhs, men tyvärr ingen vhs-spelare... Men jag ger den en stark 5:a.