2.7

I Can No Longer Hear the Guitar

Filmen är dedikerad till Nico. Handlar om ett par som har en fin sommar men sen bryter upp. Han fortsätter att träffa andra men tänker fortfarande på Marianne.

Originaltitel J'entends plus la guitare
Alternativ titel I Don't Hear the Guitar Anymore
Regissör Philippe Garrel
Manus Marc Cholodenko, Philippe Garrel, Jean-François Goyet
Genre 90-tal, Drama
Skådespelare Benoît Régent, Johanna ter Steege, Yann Collette, Mireille Perrier, Brigitte Sy, Anouk Grinberg, Adélaïde Blasquez, Philippe Morier-Genoud, Edith Boulogne, Alexis Piccolo, Thomas Salsmann, Chantal Trichet

KimEkberg
2011-08-25
titeln är vacker dock. men jag antar att han har satsat jävligt mycket på det. många av garelle sr.s filmer har ju fina titlar som lovar ack så gott. men jag ska se filmen ändå och hoppas att den inte är så dålig som alla säger.
Tonti
2011-08-25
Huvudkaraktären är typ den tråkigaste och mest deprimerande jag någonsin skådat. Det finns vissa scener som innehåller lovande tendenser men det här passar mig verkligen inte. Trots den avskalade stilen får man ingen direkt känsla för karaktärerna vilket gör att långsamheten och det i tiden långt utsträckta händelseförloppet helt enkelt resulterar i en trist film.
foppa99
2011-08-23
jag gillar att det skildras så lättvindigt o ytligt samtidigt som karaktärerna visar emotionellt djup.