1.9

Hypnotic

En polisdetektiv utreder en bankrån som verkar använda sig av hypnotiserade människor. Har det en koppling till hans försvunna dotter?

Originaltitel Hypnotic
Regissör Robert Rodriguez
Manus Robert Rodriguez, Max Borenstein
Genre Thriller, Science Fiction, Mysterium
Skådespelare Ben Affleck, Alice Braga, JD Pardo, Dayo Okeniyi, Jeff Fahey, Jackie Earle Haley, William Fichtner

Djason
2024-03-10
Lite småintressant men det fungerar inte hela vägen känns det som. Hjälper inte heller att Affleck är bra träig.
jonbo
2023-10-15
Nära en trea eftersom den kan ses som dum enkel underhållning. Men det känns som att Rodriguez inte är i sitt rätta element. Det blir ganska intetsägande och potential som inte kommer till sin rätt.
PeterTheW
2023-10-04
En okej idé utsmetad till nåt väldigt märkligt
StureStenhög
2023-06-08
Det fungerar inte det här, det är väl bäst att bara konstatera det på en gång. Men jag gillar ändå när någon vågar spänna bågen på det här viset och bara ta risken att det kan bli en kalkon av alltihop. Det är otroligt flippat allting, samtidigt som filmen vill vara smart och bli tagen på fullaste allvar. Men det går ju förstås inte, och istället blir det mesta ganska fånigt. I någon mening är det väl imponerande att de ändå kan hålla samman någon form av logik och röd tråd i det här samtidigt som de hela tiden drar undan mattan för publiken. Men i så fall är det bara imponerande i teorin. Med det sagt så var jag iaf hela tiden intresserad av det egentligen är som pågår, men tyvärr förbyttes den känslan alltmer till likgiltighet när det stod klart att förutsättningarna hela tiden helt kunde förändras från ena stunden till den andra. Varför bry sig om en aktuell scen när den scenen ändå snart kan visa sig vara något helt annat än vad de utgav den för att vara? Någon form av fascination inför galenskapen hade jag hela tiden ändå, men i praktiken består filmen mest bara av att karaktärer försöker tala om för publiken vad fan det är som pågår
amam
2023-06-03
Tråkig story och tyckte inte direkt twistarna var så smarta. Ganska blek film allt i allt.