2.3

Hur många kramar finns det i världen?

Den framgångsrike New York-baserade reklamfilmsfotografen Max har blivit bitter, elak och ensam eftersom han genom åren blivit sviken av både föräldrar och flickvänner. Just när han bestämt sig för att avsluta sitt hopplösa liv ringer telefonen. Det är hans gamla barndomsvän Peter som han inte haft kontakt med på trettio år som vill att Max ska komma till Sverige och hjälpa honom med en film om Peters dotters utvecklingsstörda vänner.

Originaltitel Hur många kramar finns det i världen?
Regissör Lena Koppel
Manus Lena Koppel, Santiago Gil
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Per Morberg, Claes Malmberg, Vanna Rosenberg, Bosse Östlin, Ellinore Holmer, Theresia Widarsson, Mats Melin, Maja Karlsson, Cornelia Ravenal

NoWireHangers
2024-04-04
Jag gillade den första filmen men den här känns rätt oinspirerad. Det saknas en intressant story. Hudik-gänget hamnar mest i skymundan och fokus är istället på ett ganska krystat och ointressant triangeldrama och svartsjuka mellan Morberg och Malmberg som båda är intresserade av Rosenberg.
Nalleman
2017-12-26
Zzzzzzz
2017-09-30
Bra titeln på filmen är så jävla urdum...
Jamesa
2017-07-31
Glada Hudik - Ja, resten - Nej.
Tatty
2016-12-30
Gillar \\'Hur många lingon finns det i världen\\' bäst men denna filmen fick mig att le. Härliga människor i filmen.
2016-10-11
Ettan är ju mycket bättre men denna är också bra. Per Morberg har ju aldrig varit någon bra skådis men här lyckas han nästan göra bra ifrån sig, men bara nästan. De andra skådisarna gör dock väldigt bra ifrån sig.
2016-06-02
Både Per Morbergs och Claes Malmbergs karaktärer är så tråkiga att klockorna stannar och det är tråkigt att så stor del av filmen läggs på dom. Vanna Rosenbergs karaktär får inte särskilt mycket utrymme att vara sig själv utan blir någon bricka för dom manliga huvudrollsinnehavarna. Det är trist. För när glada hudik-gänget får lite utrymme så är filmen så jävla fin och bra. Det är dock en scen med Morberg som är stark, när han hör och ser Holmer sjunga och så mycket går upp för honom så spelar han riktigt bra och det är väldigt fint. Väldigt ojämn film som inte alls når upp till första överlag, men som har tillräckligt starka detaljer som lyckas lyfta filmen. Men det är bra småtråkigt däremellan.
DOKAN
2015-11-29
Riktigt överraskande bra! Vesst , vi slår ihop "mongoteatern" med Morberg / Malmberg = skönt kassaklirr! ..men det här är faktiskt bra : Moberg & Malmberg har aldrig varit bättre (sluta slafsa i grytorna, Per!) och hela filmen är värmande och mänsklig på ett vackert sätt! Grymt överraskande!
dafreakish
2015-11-29
Cynisk smörja förklädd som hjärtevärmande historia om mänsklig utveckling och allas lika värde. Det här usla hopkoket och dåliga ursäkt till film lever helt på Glada Hudik-gängets riktiga intervjuer, inslängda som en ursäkt för att sälja fler biljetter. Det är äckligt och kommersialismens baksida när giriga producenter vill mjölka de sista kronorna ur första filmens succé. Hemskt på så många nivåer och kan omöjligt få bättre betyg än en etta. Hjälper ju inte heller att Morberg och Malmberg är så dåliga att klockorna stannar. Skäms alla inblandade, förutom Glada Hudiks härliga representanter.
johansjosten
2015-05-06
Per Morberg gör det fan inte bra alltså, vilken dålig insats och skådespeleri från han sida. Annars är den ganska fin faktiskt.