2.5

Hur man gör ett amerikanskt lapptäcke

Finn är en ung student som håller på att avsluta sin utbildning, och som förbereder sig för sitt stundande bröllop med pojkvännen Sam. Men som alla blivande brudar har hon sina tvivel.

Originaltitel How to Make an American Quilt
Regissör Jocelyn Moorhouse
Manus Jane Anderson
Genre Drama, Romantik, 90-tal
Skådespelare Winona Ryder, Ellen Burstyn, Anne Bancroft, Maya Angelou, Alfre Woodard, Lois Smith, Jean Simmons, Kate Nelligan, Dermot Mulroney, Johnathon Schaech, Samantha Mathis, Loren Dean, Joanna Going, Tim Guinee, Derrick O'Connor, María Celedonio, Kate Capshaw

LadyFlanders
2018-10-05
En evighet sen jag såg den, men jag minns att lapptäckena var fina och Winona mest i vägen.
Albion
2018-02-11
Tja, visst är det fint berättat och invävt med återblickar och sånt som jag egentligen är ganska svag för men det är samtidigt en tämligen ointressant ramberättelse som känns lite väl klyschig. Jag petar dit en svag 3;a, dvs 3- men då är jag nog egentligen ganska snäll.
2017-08-04
Tempot är väl kanske lite lågt men annars finns det inte mycket att klaga på. Helmysig film med väldigt bra skådespelare.
Catwalker
2014-04-28
Glad överraskning. Även om den lunkar på i stilla mak är det så mycket mer kvalité än en massa av det skräp som produceras, ett bra hantverk.
jonbo
2014-03-23
Lagom fint, välmenat och oprovocerande. Vilket också är synonymt med tillplattat, utslätat och tråkigt.
LuxLisbon2
2011-12-11
Fint om systerskap, familj, livet och lapptäcken.
Taandborste
2010-03-28
Söt, men rätt långtråkig och ointressant.
devalanteriel
2010-01-17
Oväntat odålig.
Lesthi
2009-08-03
Mysig och tänkvärd.
dr.kristina
2008-07-10
Söt bagatell... Man kan leva utan den, men ändå är det ingen bortkastad tid att se den.