3.5

Hunt for the Wilderpeople

Den rebelliske ynglingen Ricky och dennes fosterförälder Hector försvinner i den nyzeeländska bushen. En nationell jakt inleds för att få fatt på paret.

Originaltitel Hunt for the Wilderpeople
Regissör Taika Waititi
Manus Taika Waititi
Genre Drama, Komedi, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Julian Dennison, Sam Neill, Rima Te Wiata, Rachel House, Oscar Kightley, Tioreore Ngatai-Melbourne, Troy Kingi, Stan Walker, Mike Minogue, Cohen Holloway, Rhys Darby, Hamish Parkinson, Taika Waititi

karlmats
2023-11-01
En ganska charmig komedi som definitivt bär spår av Taikas patenterade humor som jag gillar, men jag också känner att det här lika gärna hade kunnat vara en svensk film av Fares Fares. Julian Dennison har bra timing och är lite av ett fynd bland barnskådisar som inte ser ut som superstjärnor direkt. Sen är jag alltid svag för Sam Neill också och han ser ut att ha kul här vilket smittar av sig. Det växer väl aldrig riktigt upp till några högre höjder, men det är stabilt underhållande och till slut tycker jag nog att en svag 3a är motiverad, jag kan tänka mig att sätta Waititi på bevakningslistan, sällan jag blir besviken av hans filmer.
stgurgel
2019-02-22
Leave no trace, retard edition. Underhållande humor
Nintendo64
2019-02-03
Noll förväntningar och blev mycket positivt överraskad. Svag 4a
Nightcrawler
2018-12-29
Herregud vad bra den var, ÄLSKAR Taika Waititi! Humorn, allvaret, glädjen, sorgen, så himla bra balanserat och med sådana fina skådespelare. Och sedan Nya Zeelands speciella natur som fond för allting.
RunRiot
2018-11-29
Så jäkla konstigt och underbart på samma gång. Waititi är verkligen en regissör att räkna med. Lite segt emellanåt, men himla charmigt.
Murvel48
2018-10-19
Är det bara jag som tycker att fet här är tröttsam pretentiös smörja?
Swamp
2018-10-02
Detta blev en klockren 5:a för mig. Underbar, mysig och fantastisk humor. Bästa jag har sett sen The Life Aquatic. Detta är en film som jag kommer ha med mig resten av livet och kolla på många gånger,
KalleB
2018-09-22
Väldigt trevlig och rolig film. Skönt att den fanns på Netflix
2018-08-18
Filmen "What We Do in the Shadows (2014)" var mitt första möte med underbare regissören Taika Waititis lika underbara berättarförmåga och humor. Det var väl först när han fick använda dessa förmågor på den stora skalan med "Thor: Ragnarok(2017)" som han fick den uppmärksamhet han förtjänar. Hunt for the Wilderpeople är en film i aningen mindre skala men så bra och Sam Neill som jag älskat sedan mina unga tonår(Jurassic Park) är här fantastisk liksom unge Julian Dennison(Deadpool 2). Underbart!
daniel77
2018-06-01
Waititi lyckas vekligen få till karaktärer som både är quirky och älskvärda. Mysig film!