3.2

Hungry Hearts

Förhållandet mellan ett par som träffas av en slump i New York City sätts på prov när de utsätts för en livsavgörande omständighet.

Originaltitel Hungry Hearts
Regissör Saverio Costanzo
Manus Saverio Costanzo
Genre Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Adam Driver, Alba Rohrwacher, Roberta Maxwell, Jake Weber, Natalie Gold, Victor Williams, Victoria Cartagena, David Aaron Baker, Al Roffe, Geisha Otero, Jason Selvig, Ginger Kearns

Frankish
2018-02-26
För mig en film som ställer två världar mot varandra. Där huvudkaraktärerna representerar två olika energier eller ställningstaganden till det mänskliga tillståndet och vår samhörighet med vår planet, kultur och historia. Barnet är framtiden och slutet av filmen ger sin tydliga bild av vilken världsåskådning som tar sig vetorätt och försvarar den med alla medel. Jag var inte så förtjust i fiskögalinsen, men tror det var ett konstnärligt grepp för att förmedla distorsionen som växer sig allt starkare mellan Mina och Jude. Estetiskt enkel och vacker i sin helhet. Bra skådespeleri.
hestret
2014-11-17
Lite svår att betygsätta. Vissa saker är riktigt bra - framför allt skådespeleriet och där i synnerhet från Driver, men när ens lite tanke läggs på storyn så faller en betydlig del av filmen ändå. Det är helt enkelt lite svårt att köpa hela Rohrwachers karaktär med så lite bakgrund och även information längs filmen. Hon känns otydlig och hennes karaktär ska ibland vara helt frånkopplad från samhället och dess normer, men kan också ibland vara riktig handlingskraftig och slug inom vårt system. Det är för mig svårt att sympatisera med henne, men samtidigt är jag nog ändå tacksam att man inte bara körde stenhårt på att göra Driver till en ond person för att balansera. Slutet är lite abrupt och är utan tvekan två scener för långt. Fiskögalinsen i lägenheten är oförklarlig. Trots dessa punkter är det en bra, tänkvärd, spännande thriller där musiken håller riktigt hög kvalitet. Fotot är också fint förutom ett par konstiga stilval. Den läskiga och täta stämningen är på topp efter att den utomordentliga öppningsscenen på toan ger en en litet annan förväntan. Och återigen - Driver är stor. 65/100