How to Have Sex

Tre brittiska tonårstjejer åker på en festresa, där de går på klubbar och träffar killar, under vad som borde vara den bästa sommaren i deras liv.

Originaltitel How to Have Sex
Regissör Molly Manning Walker
Manus Molly Manning Walker
Genre Drama, 2020-talet
Skådespelare Mia McKenna-Bruce, Shaun Thomas, Lara Peake, Samuel Bottomley, Shaun Thomas, Finlay Vane Last

2024-03-08
Var lite skeptisk mest faktiskt pga titeln, som jag tycker ger vibbar av tydliga pekpinnar, men det här var faktiskt en riktigt bra och nyanserad skildring av den här kulturen med karaktärer som kändes äkta. Var lite orolig i början att det skulle skrikas och gapas och överspelas genom hela filmen, men den fann sin ton och karaktärerna sin dynamik. Att killarna också kändes äkta var också viktigt; gjorde det hela trovärdigt. Har aldrig varit på en sådan här ungdomsresa vid Medelhavet och har alltid varit glad för det. När man ser detta verkar det ju vara helvetet på jorden. Överlag en riktigt bra film, om än kanske en scen för lång. Filmen hade nog varit en gnutta starkare ifall den bara slutat i taxin.
HerrNenne
2024-02-19
Em sa åtminstone någonting i slutet.