2.6

Huset i änden av parken

Våldtäktsmannen Alex och hans efterblivna medhjälpare Ricky blir inbjudna till en fest som några yuppies ska ha i ett hus i utkanterna av stan. Festen börjar lugnt men när Ricky blir lurad på pengar blir Alex galen och ger sig på alla.

Originaltitel La casa sperduta nel parco
Alternativ titel House on the Edge of the Park
Regissör Ruggero Deodato
Manus Gianfranco Clerici, Vincenzo Mannino
Genre Thriller, Skräck, 80-tal
Skådespelare Annie Belle, David Hess, Giovanni Lombardo Radice, Christian Borromeo, Marie Claude Joseph, Gabriele Di Giulio, Brigitte Petronio, Karoline Mardeck, Lorraine De Selle

Skapad 2019-12-20 av FreddyKrueger
Alex är namnet på en psykopat och våldtäktsman och Ricky är namnet på hans bästa, lite efterblivne, vän. Båda killarna blir en dag bjudna till en fest av några yuppies. När de rika snorunga...   Läs mer »

2011-08-11
Italiensk terror av Deodato kan väl inte gå fel? Hess passar i psykopatrollen som handen i handsken med sina smått galna ögon medan birollerna vacklar kraftigt i trovärdighet. Det tar även för lång tid innan den kommer igång och känns ibland mest som en ursäkt för att visa naked. Överlag ändå ett godkänt hantverk som räddas av en intensiv sista halvtimma.
2010-09-21
Trevlig Terror/Revenge rulle!! David Hess gör hela filmen med sitt Gryma skådespeleri...Klart är att filmen är rätt seg om man ska jämmföra den mot liknande filmer..Men jädrans Intensiv och Nervig är den Allt!!
daniel77
2010-05-04
Misogynt skräp.
LaDecima
2010-05-03
Inte så bra.
FilmGuden
2010-03-28
Antiklimatiskt patetisk och meningslös. Upplösningen (bla med dialogerna, och det evighetslånga skriket i slow motion) är dock fruktansvärt roligt. Småsnuskigt och hyggligt soundtrack av Riz Ortolani.
thebully
2010-03-04
musiken - känslan - slutet - david hess - facebook - twitter - bilddagboken - stark 4
Al_padrino
2010-02-14
Cindy, oh cindy
Docklands
2009-12-03
Väldigt vacker våldsromantik i klassisk italiensk 80-tals form. Förtjänar kanske inte den kultstämpeln som den fått alla gånger. Förstår att den kan verkat helt originell för den stora massan vid den tiden (och även nu) som inte hade/har för stor på våldsromantik i filmfrom. Men trots allt så får den en stark fyra av mig. För en film behöver ju inte vara enbart originell för att vara bra, den är ju som sagt vacker och har en ren still.
FreddyKrueger
2009-08-20
David Hess är sjuk.
Vitus
2009-08-04
måste ju älska david hess men det känns som filmen är rätt långdragen under vissa stunder.