2.6

Huset i änden av parken

Våldtäktsmannen Alex och hans efterblivna medhjälpare Ricky blir inbjudna till en fest som några yuppies ska ha i ett hus i utkanterna av stan. Festen börjar lugnt men när Ricky blir lurad på pengar blir Alex galen och ger sig på alla.

Originaltitel La casa sperduta nel parco
Alternativ titel House on the Edge of the Park
Regissör Ruggero Deodato
Manus Gianfranco Clerici, Vincenzo Mannino
Genre Thriller, Skräck, 80-tal
Skådespelare Annie Belle, David Hess, Giovanni Lombardo Radice, Christian Borromeo, Marie Claude Joseph, Gabriele Di Giulio, Brigitte Petronio, Karoline Mardeck, Lorraine De Selle

Skapad 2019-12-20 av FreddyKrueger
Alex är namnet på en psykopat och våldtäktsman och Ricky är namnet på hans bästa, lite efterblivne, vän. Båda killarna blir en dag bjudna till en fest av några yuppies. När de rika snorunga...   Läs mer »

EvilNed
2017-10-12
Väldigt, väldigt mycket scener med sexuellt våld.
jlam
2017-04-12
Jämför denna med Cannibal holocaust...Känns som att Deodato gjorde kannibalfilmen på dagen och den här på kvällen när han var slutkörd och famlade i blindo. Expertutbildade skådisar utlovas.

2015-08-18
Sänker betyget efter en omtitt då det på alla sätt är en tämligen dålig film. 3/10
LacombeLucien
2014-05-17
Den är underhållande, Hess är sjuk som alltid (R.I.P), men filmen är ju inte bra.
AlbertSpica
2014-01-03
Ganska tafflig och hade förväntat mig att den skulle vara brutalare men den är helt klart underhållande. Stark tvåa.
2013-09-15
Totalterror av Deodato. Jag är inte helt förtjust i Hess, och bitvis är det lite för segt, därav ingen fyra. En omtitt skulle kunna ge en höjning. (9+/15)
ClintanTheKing
2013-05-11
David Hess kopierar i stort sett sin roll fron Cravens "The Last House on the left" som psykopat. Personligen tycker jag denna är sämre än Cravens men Hess gör det hyggligt.
Raimo_1985
2013-03-20
Grymt skådespeleri av en grym David Hess. Obehagligt och vidrig stämning. Bra slut!
DrJW
2011-11-05
Intressant att veta är att Ruggero Deodato (mest känd för den ökända filmen Cannibal Holocaust) håller på att göra en uppföljare till den här, med Giovanni Lombardo Radice som återvänder till sin roll som Ricky, och även David Hess har nån typ av cameo i sin roll som Alex(då kan man väl anta att den kommer va den sista rollen Hess gjorde innan han dog nu i år, han är även känd från Wes Craven´s Last house to the left). Men de känns lite underligt att göra en uppföljare till den här, de är som att göra en uppföljare till Thriller-en grym film(fast de skulle kunna va nåt, även om den inte blir som den första filmen) eller A clockwork orange.
2011-08-11
Italiensk terror av Deodato kan väl inte gå fel? Hess passar i psykopatrollen som handen i handsken med sina smått galna ögon medan birollerna vacklar kraftigt i trovärdighet. Det tar även för lång tid innan den kommer igång och känns ibland mest som en ursäkt för att visa naked. Överlag ändå ett godkänt hantverk som räddas av en intensiv sista halvtimma.