3.1

Hounddog

Filmen handlar om Lewellen, en ung flicka som växer upp med en våldsam far och en farmor som är alkoholist. Hon flyr in i musikens värld, men våldtas av en tonårspojke när hon ska köpa biljetter till en Elvis Presley-konsert.

Originaltitel Hounddog
Regissör Deborah Kampmeier
Manus Deborah Kampmeier
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Dakota Fanning, Piper Laurie, David Morse, Robin Wright, Frank Hoyt Taylor, Jill Scott, Ron Prather, Afemo Omilami, Cody Hanford, Ryan Pelton, Christoph Sanders, Jody Thompson, Isabelle Fuhrman

2021-01-10
Nja, jag blev inte speciellt tagen av filmen. Jag kan inte påstå Dakota Fanning bär filmen. Tycker snarare att hon känns överdriven och stel i sin roll...
supermancover
2016-05-20
Dakota Fanning är denna filmen. Så otroligt skicklig. Helt fantastiskt skådespel från hennes sida. Tycker även om mannen som spelar Charles. En bra film, men ingenting utan Fanning.
2016-02-29
Filmen har sina brister, men också sina styrkor. Dakota Fanning bär dock hela oket på sina axlar på att makalöst sätt. Stark film som inte når hela vägen fram. Men Dakota gör att det blir en stark trea.
sparriskrigarn
2014-02-21
Filmer som utspelar sig i amerikanska södern med idel supersnygga skådespelare och fejkad sydstatsdialekt ger inte så jättehög trovärdighet, va? Verkligen inte geunint och skitigt, som det borde ha varit. Utöver det, ganska platt.
answai
2010-12-02
Komiskt dåligt manus, främst i fråga om dialog, och ojämna skådespelarinsatser, inte minst beträffande de otaliga överreaktionerna.
amam
2010-08-07
Fanning var väldigt bra i sen sorglig film. Tyvärr så kändes det aldrig som om det fanns något djup alls i den.

2010-03-19
Detta gillar jag! Helt min stil! Får helt klart en 5a, bra skådespeleri av Fanning och medryckande handling.
Hellbeard
2010-03-15
Goda skådespelarinsatser i en film med en i grund och botten intressant handling, även om just handlingen i sig inte har särskilt bråttom. Hade mått bra av en tydligare fokus.
Skullbone
2009-06-10
Filmen gick inte alls så djupt som jag hade förväntat mig.... en okey film blev det dock.
Mat1az
2009-06-05
En trevlig överaskning. Hade rekomenderad 2a på den här, mitt betyg 4a. Faktiskt imponerad av Fanning, de andra barnen håller även rätt bra nivå (för att vara barn). Trodde det här skulle vara en alldaglig tramshistoria med rosa fluff kant och "alla-är-glada-slut". Men det blev en intressant historia med oförutsedda vändningar.