2.7

Hotet inifrån

Det har inte funnits en förrädare inom Secret Service på över 140 år, men när en agent blir mördad riktas misstankarna mot den egna organisationen. Pete Garrison sätts på att utreda fallet men upptäcker snart att alla bevisen pekar tillbaka mot honom själv.

Originaltitel The Sentinel
Regissör Clark Johnson
Manus George Nolfi
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Michael Douglas, Kim Basinger, Kiefer Sutherland, David Rasche, Blair Brown, Paul Calderon, Martin Donovan (II), Kristin Lehman, Ritchie Coster, Chuck Shamata, Eva Longoria, Raynor Scheine

Skapad 2006-10-03 av
Pete Garrison (Michael Douglas) arbetar för Secret Service, presidentens personliga skyddsenhet. Hans dagliga jobb är att eliminera hot mot presidenten. Men när han blir ditsatt som ett hot själv ...   Läs mer »

karlmats
2018-03-08
Det här var då en riktig dussinthriller som lyfter sig själv med hjälp av sina skådisar. Michael Douglas är kompetent, Kiefer Sutherland spelar Jack Bauer vilket är lite kul eftersom 24 fortfarande håller på vid det här laget, det var nog en enkel check att kamma hem men man kan ju inte få för mycket Jack Bauer så varför i helvete inte. Roligast är ju kanske ändå att få se David "Sledge Hammer" Rasche igen, men att se honom som president och bli skyddad från en pistolfight kändes extremt konstigt. Hade jag skrivit manuset hade han langat fram en Magnum och skjutit ner alla baddingar själv, helst med en bazooka egentligen. Ett ganska intetsägande manus men en film med så här låga ambitioner ska man ju inte såga i sig, den gjorde väl precis vad den hade tänkt att göra och då får den också en stark 2a.
gjoob
2018-02-21
Ganska spännande film utan att på något sätt sticka ut ur mängden. Man får vad man kan förvänta sig och inte så mycket mer.
Jamesa
2017-11-10
Välspelat som vanligt av Douglas och underhållande för stunden. Dock lite för oengagerande och slentrian.
StureStenhög
2017-06-14
Det här var inget nytt direkt, men den fungerar ändå bra för vad den är. Lite mordkonspirationer och lite secret service är väl nog så trevligt, och det är i skildringen av den världen som filmen är som starkast. Story och karaktärer är trots allt inte intressantare än vad de behöver vara. Michael Douglas fungerar också bra i huvudrollen. Lite underligare då att casta David Rasche som amerikansk president, men det är alltid kul att se honom, så jag klagar inte. Underhållande och spännande, och jag uppskattar trots allt att det finns sådana här dussinthrillers utan skitnödiga ambitioner
siggelund
2017-02-07
Det här var faktiskt riktigt tråkigt. Den enda räddningen är att Kiefer Sutherland skriker agentsaker på Michael Douglas som inte lyckas hålla k**en i byxorna. Sköööööna 24-vibbar där. Resten kan man gott hoppa över.
ekneB
2016-12-22
Mullvaden var rätt genomskinlig och lätt att gissa. Men Stabil trea, den är spännande för stunden men är som många påpekat inget man kommer lägga på minnet.
AlbinWesley
2016-11-20
Nä det är ju inget jag kommer minnas ens i morgon direkt, men nog underhållande för stunden.
2014-11-30
Jag måste hålla med Patrik här för detta imponerar inte särskilt mycket. Skådespelarna är säkra i sina roller vilket beror på att de spelat liknande roller flera gånger om. Detta är inget som man kommer att lägga på minnet särskilt länge men absolut underhållande för stunden. Eva Longoria glädjer ögonen.
dudson
2014-08-16
Standard lågproduktion politisk thriller. Man känner sej mest matt av hela spektaklet. Fast ändå Douglas ärju en grym skådespelare! Snäll 2a.
RichardEk
2013-07-19
OK actionthriller om än inte mer än så. Handlingen är ganska långsökt, vändningarna inte särskilt logiska, några i rollsättningen tar plats utan att tillföra handlingen något (Eva Longoria). På pluskontot har vi några skådespelare som kan göra en hel del av mediokra rollkaraktärer (Sutherland och Douglas) och några spännande actionscener, habila men OK ändå. Ännu en thriller i fabriken, men i Hollywood kan man ju handlaget vid det här laget.