Hotell Transylvanien

Dracula, som driver ett hotell långt borta ifrån den mänskliga världen, går in i ett överbeskyddande läge när en mänsklig pojke, vid namn Jonathan, upptäcker hotellet och faller för grevens tonåriga dotter.

Originaltitel Hotel Transylvania
Regissör Genndy Tartakovsky
Manus Peter Baynham, Robert Smigel
Genre Komedi, Animerad, Familjefilm, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Adam Sandler (röst), Selena Gomez (röst), Andy Samberg (röst), Steve Buscemi (röst), Kevin James (röst), David Spade (röst), David Koechner (röst), Fran Drescher (röst), Molly Shannon (röst), Luenell (röst), CeeLo Green (röst)
Betygsantal 2060

Skapad 2019-12-15 av Mihon86
Universal Monsters i ny-klok tappning Dracula har blivit änkeman och måste ta hand om sitt enda barn dottern Mavis. Han bygger en fristad för alla världens monster, för att skydda dem från män...   Läs mer »

Spomenka
2024-03-07
Karaktärsdesign, stämning och tajmning är en femma. Rolig grundidé, men storyn är ändå för tunn, och så även konflikterna.
Mysharry
2021-04-11
Riktigt kul, med bra svenska röster.
Jompalompier
2020-12-05
Väldigt rolig!
Jormungandr
2018-12-08
Filmen är bra, men musiken suger getpung
2004Orre
2018-07-31
En av de bästa filmerna som finns
HerrNenne
2017-07-18
Charmig rakt igenom förutom ett lite generiskt och oinspirerat slut.
Krantzylvania
2017-04-27
Underhålllande, detta borde vara Sandlers bästa bidrag till filmvärlden!
Grillo
2016-11-08
Glömde betyga den här efter jag såg den för någon vecka sen. Skön film iaf, med trevliga referenser till alla universalmonsterfilmerna. Lite väl mycket referenser och lite för lite handling dock, men ändå kul.
2016-10-30
Hysteriskt rolig film.
AlaRegularis
2016-04-27
Underhållande och skojig film som tar ett lite nytt grepp på de klassiska monster vi alla känner och älskar. Riktigt bra röstskådisar!