2.7

Hot Summer Nights

Berättelsen om en tonårspojke som spenderar en sommar i Cape Cod.

Originaltitel Hot Summer Nights
Regissör Elijah Bynum
Manus Elijah Bynum
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Timothée Chalamet, Maika Monroe, Alex Roe, Emory Cohen, Thomas Jane, Maia Mitchell, William Fichtner, Jeanine Serralles, Reece Ennis, Jack Kesy, Thomas Blake Jr, Alexander Biglane, Rebecca Koon, Ezra Bynum, Brian Kurlander, Simone Faoro

Albion
2022-10-25
Drogliberalism när den är som sämst. Tämligen meningslös och ointressant film. Betyget blir 1
KyLLo
2022-10-22
Berättarrösten är irriterande, men filmen är usel i sin genre. Klyschig och ointressant. Bara soundtracket är okej. Möjligen en stark etta.
amam
2022-10-04
Snygg och alltid kul att se Maika Monroe men slutet var oinspirerat och jag störde mig som fan på narratören, helt ologiskt och dumt användande av det.
RustyFilm
2021-01-01
Ett drama om narkotikahandel och allmänna ungdomsproblem. Det hela är väldigt stämningsfullt och med ett mycket bra soundtrack. Vi får 60-talsvibbar kanske lite konstigt då filmens handling dateras till sommaren 1991. Elijah Bynum står för både regi och manus, filmen han skapat är visuellt mycket attraktiv med ett innovativt kameraarbete. Men manuset saknar mycket. Den övergripande historien kunde ha varit framgångsrik men det brister i presentationen av de många karaktärerna, dialog och berättar metodik. Eftersom Bynum var en ny bekantskap googlade jag lite, och blev förvånad. Han var bara 24 år när filmen gjordes och någon mer film har han inte gjort sedan dess (2017). Endast ett par manus för amerikanska TV filmepisoder har det blivit (ibland har man fel).
DrVergerus
2020-10-11
Snygg. Underbart soundtrack.
Zok
2020-05-15
En överraskning faktiskt. Bra, snygg och med ett bra soundtrack.
Ghostface
2020-04-26
Är detta en bokadaption? I så fall är nog boken bättre, filmen går aldrig på djupet hos karaktärerna och relationerna utan fokuserar mest på snygg yta och en tryckande stämning som iof höjer filmen några snäpp.
Taliah
2018-09-10
Vissa bra scener men de skulle skippat berättarrösten, försöker vara som Virgin Suicides men misslyckas.