2.2

Hot City

De gamla blaxploitationstjärnorna samlade igen! I stålstaden Gary i Indiana råder ett gängvälde som helt gått över styr. När en pojke blir nerskjuten efter att ha vunnit pengar i en basketmatch, organiserar några medelålders fd gängmedlemmar en motaktion. Fred Williamson återvänder till stan, slår ner ett par ligister, går upp till borgmästaren Charles Napier och dennes assistent Wings Hauser och ber dem sätta stopp för brottsligheterna. Napier vägrar ”You started this! You put an end to it!” Pam Grier är mamma till den döde pojken och hakar på, så även pojkens far Jim Brown. Grier lär ut självförsvar med slagträ till gamla damer "I was a gang member myself. And I like baseball" och Paul Winfield är en medlande präst. Ron O'Neal är en annan gammal kompis och Richard Roundtree spelar biljard på en bar.

Originaltitel Original Gangstas
Regissör Larry Cohen
Manus Aubrey K Rattan
Genre Drama, Kriminalare, 90-tal
Skådespelare Fred Williamson, Jim Brown, Pam Grier, Ron O'Neal, Richard Roundtree, Paul Winfield, Charles Napier, Isabel Sanford, Oscar Brown Jr, Robert Forster, Christopher B Duncan, Wings Hauser

Raimo_1985
2016-05-30
Enkel handling men väldigt bra film! Gammal är äldst!
2007-07-21
Williamson och Brown är fortf riktiga tuffingar i en film som skulle behövt en bättre handling. De blir lite väl slätstruket
KusinKnase
2006-12-14
Skönt att se alla gamla 70-talshjältar samlade i en och samma film. Ordinär action, men ett absolut måste för alla fans av blaxploitationgenren.

2006-07-29
uhh..
N_ForsmOO
2005-03-24
haha håller med boy n the hood
Boynthehood
2005-02-26
får en stark etta..filmen stinker b-film men soundtracket är bra:)