3.3

Hostiles

1892 går den legendariske armékaptenen Joseph J. Blocker motvilligt med på att eskortera en döende Cheyenne-hövding och hans familj genom farligt territorium.

Originaltitel Hostiles
Regissör Scott Cooper
Manus Scott Cooper
Genre Drama, Äventyr, Western, 2010-tal
Skådespelare Christian Bale, Rosamund Pike, Rory Cochrane, Wes Studi, Adam Beach, Jesse Plemons, Jonathan Majors, Timothée Chalamet, Ben Foster, Paul Anderson, Q'orianka Kilcher, Tanaya Beatty, Xavier Horsechief, Stephen Lang, Bill Camp, Peter Mullan, Scott Wilson

Murvel48
2022-11-13
Jag gillar långsamma filmer men långsamheten har ändå sina gränser. Det blir inte mer än en trea i betyg. Dessutom en rätt svag trea.
Rele
2022-03-19
En våldsam men ändå sevärd Western. Flera duktiga skådespelare samt Scot Coopers bra manus och lyckad regi belönar jag med en fyra.
DiMMUBoRGiR
2021-11-07
Ett långsamt drama om lidande - både fysiskt och psykiskt. Välgjort enligt genres tydliga regler och förväntningar. Välspelat och klart sevärt!
Engravadlax
2020-09-03
Gediget hantverk med starka skådespelarinsatser. Ändå faller det lite väl platt pga underutvecklade karaktärer och en handling som känns aningen forcerad.
Hanness
2020-01-05
Bra western.
Afflicter
2020-01-04
En film som förstår att ta den tid den behöver för att fokusera på en man som verkligen bryr sig om sina vänner.
2019-09-15
Snygg, stabil och långsam film som håller hyfsat hela vägen. Om alla bara kramas så får vi en bättre värld. (8-/15)
HerrNenne
2019-07-21
Stark öppning. Bra skådespel. Fantastiskt vackert foto och miljöer. Långsamt tempo. Trots det hinner man inte riktigt med karaktärerna. Tiden läggs mycket på inget, tyvärr.
Norpan0
2019-04-14
Mycket sägs i tystnaden. Gillar Bale och hans karaktär: ömsint, omtänksam (macho-)man med känslor. Svåra dilemman.
abnormal
2019-03-31
Väldigt vacker film som öppnar starkt. Övertygande skådespel och intressanta karaktärer. Tråkigt att den flugit under radarn.