3.4

Horungen

Bone föds som oäkting i den amerikanska södern på 1950-talet, ett faktum som plågar hennes mamma Anney och hennes familj under flera år. Anney träffar och gifter sig med Glen, en kollega till hennes bror. När Anney får missfall inser Glen att han inte kommer att få sin efterlängtade son.

Originaltitel Bastard Out of Carolina
Regissör Anjelica Huston
Manus Anne Meredith
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Jennifer Jason Leigh, Jena Malone, Dermot Mulroney, Christina Ricci, Michael Rooker, Diana Scarwid, Glenne Headly, Ron Eldard, Grace Zabriskie, Lyle Lovett, Susan Traylor, Pat Hingle, Lindley Mayer, Laura Dern (röst)

2017-08-23
Gripande historia som känns lite för mycket lifetime för att kännas på riktigt.
2015-08-28
En väldigt stark historia som är rätt så svagt berättad. Långa partier står och trampar vatten, och många av obehagligheterna presenteras grafiskt snällt. Jag hade föredragit ett mer kompromisslöst sätt att berätta, det här känns alldeles för vardagsrumsanpassat. Ganska bra film som borde ha varit avsevärt mycket bättre. (7+/15)
2014-11-09
Detta är en av de starkaste filmerna jag har sett och samtidigt en av de bästa rollprestationerna av en då 11-årig Jena Malone. Hon spelar den lilla flickan som utnyttjas fysiskt och sexuellt av sin styvfar. Otroligt starka scener och tänker då på när styvpappan utnyttjar henne i bilen samtidigt som hennes mamma föder inne på sjukhuset.
Challenin
2013-11-21
Usch, många hemska scener :( Inte riktigt vad jag trodde den skulle handla om...
sparriskrigarn
2012-08-06
Taffligt skådespel från de flesta utom Jena Malone. Känns som en billig TV-film, dessutom ganska menlös.
Mikka
2012-02-07
Mycket bra skådespel i riktigt tung film med ett av de mest upprörande och äkta övergreppen jag sett på film. 3+
KyLLo
2010-12-26
Miljön är lika vacker som på omslaget och den där godheten finns där i bakgrunden, men det är verkligen inget glatt mysdrama. Jag vill minnas att man får hemskheter serverade rakt upp i ansiktet från början till slut. Är man känslig så bör man överväga om man verkligen ska se den, eller kanske ha en stor härlig kudde till hands.
ChibiChibiMoon
2010-07-03
fy fabian vilken hemsk film. hade blivit en 5'a om det inte vore för det lite cheesy slutet.
MladyMilenka
2009-10-05
Att den här ska vara tung och hemsk antyder verkligen inte bilden här ovan. Undrar hur många som hyrt den i tron om att få se ett trevligt feel-good romantiskt drama. För ledtrådar om vad filmen egentligen har att erbjuda kan man gå till dess IMDB-sida och klicka på "genre - show more".
PebblesBeach
2009-08-20
Gripande. Kommer egentligen inte ihåg så mycket mer än det faktum att jag mådde riktigt dåligt efter att ha sett den. Vissa scener kommer jag nog aldrig att få ut ur huvudet igen..