2.6

Hook

Peter Pan har vuxit till en stressad affärsman som försummar sina barn - tills de kidnappas av kapten Krok. Då börjar äventyren på nytt!

Originaltitel Hook
Regissör Steven Spielberg
Manus James V Hart, Malia Scotch Marmo
Genre Familjefilm, Äventyr, Fantasy, 90-tal
Skådespelare Robin Williams, Dustin Hoffman, Julia Roberts, Bob Hoskins, Maggie Smith, Caroline Goodall, Charlie Korsmo, Amber Scott, Laurel Cronin, Arthur Malet, Isaiah Robinson, Jasen Fisher, Dante Basco, Raushan Hammond, James Madio, Thomas Tulak, Alex Zuckerman

Nathalena
2022-07-30
Klassiker
darkmist82
2022-06-11
Steven Spielberg har aldrig lyckats göra mig besviken men enstaka gånger har han inte riktigt lyckats ge den film som man förväntar sig av honom. Hook är en typisk film som håller lite olika läger. Den har såklart typiska element som markerar Spielberg och jag minns att jag tyckte bra om filmen när jag var mindre så för den yngre publiken kan denna vara en bra film att börja med innan man ger sig på Spielbergs bättre filmer. Filmen är kanske lite för lång för denna genre men jag gillar konceptet och karaktärerna och musiken är bra, även budskapet. Intressanta kulisser och bra handling. Längden och vissa delar kunde nog setts över men i det stora hela håller sig filmen bra och nostalgisk om man såg den som barn.
Dream
2021-04-17
Inte åldrats speciellt bra! Men å andra sidan är nästan alla andra filmversioner av Peter Pan inte så bra heller. Denna har åtminstone sin 90-tals charm.
Slegnirp
2019-05-05
Jag gillar den i alla fall. Den är kul. Ja, den har många brister och logiska luckor... men den är så kul! Det här i stort sett den perfekta familjefilmen.
StureStenhög
2018-09-29
Den här borde man kanske ha sett när man var kid, men det är nog högst tveksamt om jag hade gillat den då heller. Första akten är åtminstone hyfsad, det är när de kommer till Neverland som det går nedåt, och då är det ju ändå den delen som är hela grejen med filmen. Spielberg lyckas dock sällan få mig speciellt intresserad av de världar han skapar, och han gör det sannerligen inte här heller. Trista karaktärer dessutom, och mycket till story finns det inte, man förstår också ganska snart precis vilken väg den kommer att ta. Peter Pan borde väl för övrigt bli metoo:ad för sitt första möte med sin blivande fruga
päronanton
2018-05-23
Älskar äventyrsfilmer! Denna är helt underbar och med bra skådisar!
2017-12-09
Den här filmen är helt enkelt sämst!!!
F-M-J
2016-04-22
Ingen direkt nödvändig filmatisering av klassikern eller en av Spielbergs filmer som han kommer bli ihågkommen för. Men inte heller helt bortkastad tid. Godkänt.
lilebroer
2015-02-15
Underhållande men snurrig film.
Tatty
2014-12-26
Riktig härlig, rolig och underbar film. Man känner sig glad när de är glada. För min del känner jag så. Filmen får mig le och bli glad.