2.5

Honest Thief

Liam Neeson är bankrånaren Tom Carter, som länge gäckat polisen med sina smarta kassaskåpskupper. När han plötsligt träffar kvinnan i sitt liv tar han beslutet att lämna över sig själv och alla stulna miljoner till polisen. Målet är att få en deal om kortare strafftid för sedan kunna börja ett nytt liv på allvar.

Originaltitel Honest Thief
Regissör Mark Williams (V)
Manus Mark Williams (V), Steve Allrich
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, 2020-talet
Skådespelare Liam Neeson, Kate Walsh, Jai Courtney, Jeffrey Donovan, Anthony Ramos, Robert Patrick, Jasmine Cephas Jones

finkan
2021-11-20
Gillar denna film
Murvel48
2021-10-10
En standardstory lika lite trovärdig som det mesta andra Neeson gjort senaste 15 åren,
Djason
2021-09-28
Film som känns rejält ologisk och med medioker dialog. Liam Jag gör 1000 liknande filmer i veckan Neeson känns lite omotiverad men för den delen inte dålig. Jai Courtney är kass och Kate Walsh äger väl inte direkt sina scener.
fridenpaden
2021-05-22
Neeson i sin standardroll nu för tiden.
2021-04-25
Gillar Neeson, men här verkar han bra trött och inte speciellt engagerad. Även manuset kändes lite halvfärdigt.
djonipony
2020-12-10
Stabil Liamrulle av samma typ som hans andra,fast utan varesig vargar, flygkapningar, hot mot dotter eller alkoholism, så lite nyskapande ändå.