Home

En grupp utomjordingar söker tillflykt till jorden för att gömma sig från sina fiender. När en av dem ouppsåtligt äventyrar deras säkerhet tvingas han ge sig ut på ett äventyr med en mänsklig tonårstjej med målet att korrigera sitt misstag.

Originaltitel Home
Regissör Tim Johnson
Manus Tom J Astle, Matt Ember
Genre Komedi, Animerad, Familjefilm, Äventyr, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Jim Parsons (röst), Rihanna (röst), Jennifer Lopez (röst), Steve Martin (röst), Matt Jones (II) (röst), Brian Stepanek (röst), April Lawrence (röst)

Zebulonm
2015-11-28
Fin film med bra budskap o åh e ju bara för gullig o skön....
2015-11-08
Färggrann, söt, charmig och rolig animerad film med fint budskap. Den når inte upp till kvalitèn hos Pixar rent handlingsmässigt(där målet är att underhålla både liten och stor) men står stark som en animerad film för barnen, och oss med barnasinnet kvar. Jim Parsons och Steve Martin gör minnesvärda röstinsatser.
Caziopeia
2015-10-09
Underbar familjefilm!!! Rolig, söt och har faktiskt en handling. Också fantastiskt att det inte är en vit manlig karaktär i huvudrollen utan en brunhyad och normalt byggd flicka (förutom Åh själv). Hela familjen älskar den!
ulpe01
2015-10-06
Visst är den smårolig ibland men det räcker inte till ett högre betyg än så här tyvärr. Förutsägbart och småtråkig.
zeke_karlsson
2015-09-16
Riktigt svag första halvan, sen räddades den!
dafreakish
2015-08-29
Några fina scener hjälper inte i den här ganska slöa filmen om utomjordingar som tar över jorden. Trötta animeringar och tråkiga figurer räcker inte till. Pixar har helt enkelt höjt ribban för animerad film.
VonDerStock
2015-08-24
Smårolig, men rätt tråkig animeringsmässigt.
peu-depeu
2015-08-21
Alien-karaktären är precis som jag föreställt mig. Tjej-karaktären likaså. Handlingen är... inte särskilt intressant och använder sig av gamla klyschor. Rihanna gör rösten för en av huvudrollerna, och filmen har därför även med FEM Rihanna-låtar. Jag kommer säkert glömma bort filmen inom ett halvår.
TheHorrorfan
2015-08-08
Väldigt söt och varm film. Stark 3a.
myslas
2015-08-08
Ännu en fantasilös och dum film från Dreamworks. Det verkar som om de måste spotta ut sig tio sådana här meningslösa filmer mellan de som är bra.