2.1

Hollow

Någonstans i East Anglia, Storbritannien finns ett stort kusligt träd som trots sin till synes ihåliga stam sägs rymma århundraden av blodisande svart magi. Mängder med besatta kulter och unga älskande har tagit sina liv i snaror hängandes från dess knotiga grenar. När två par (med en videokamera) besöker det ödsliga området för en weekend hamnar de snart i trädets dödliga skugga. Medan de försöker nysta i mysteriet blir de alltmer intrasslade i det själva.

Originaltitel Hollow
Regissör Michael Axelgaard
Manus Matthew Holt
Genre Skräck, Mysterium, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Sam Stockman, Emily Plumtree, Jessica Ellerby, Matt Stokoe
Filmnummer 92088

2019-06-14
En av de mer ambitiös och seriösa filmerna i den nya ff-vågen, och kanske även den som ligger närmast mästerverket BWP. Dessutom gillar jag miljöerna. Men allt detta till trots går bollen klart utanför målet. Enormt långa och ointressanta transportsträckor, och när det mot slutet väl börjar bli lite intensivt så uteblir all stämning. Mycket bra försök som tyvärr misslyckades fatalt. (4+/15)
Engravadlax
2015-06-20
Njae.
filmfreak1
2014-03-30
Obehagligaste found footage-filmen sen 'Blair Witch Project'.
2013-07-24
Det är btw helt fel filmomslag som är upplagt här på ft.
2013-07-24
Trist found-footage som hade alla möjligheter att bli ruggig, men alla scener byggs upp för att tyvärr tona ut i ingenting och så håller det på. En besvikelse då den här storyn och främst scenografin stundtals är riktigt bra. Slöseri på bra material.
ekmanälskaren
2011-09-18
Väldigt otäck och bra mycket bättre än "Blair witch project" och andra liknande filmer.