Holidays

En antologiskräckfilm om hela kalenderårets högtider och helgdagar. Allt från en ohelig påskhare till en makaber alla hjärtans dag-gåva behandlas på skruvade sätt.

Originaltitel Holidays
Regissör Anthony Scott Burns, Kevin Kölsch, Nicholas McCarthy, Adam Egypt Mortimer, Gary Shore, Kevin Smith, Sarah Adina Smith, Scott Charles Stewart, Dennis Widmyer
Manus Anthony Scott Burns, Kevin Kölsch, Nicholas McCarthy, Gary Shore, Kevin Smith, Sarah Adina Smith, Scott Charles Stewart, Dennis Widmyer
Genre Komedi, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Madeleine Coghlan, Savannah Kennick, Ruth Bradley, Ava Acres, Petra Wright, Sophie Traub, Aleksa Palladino, Jocelin Donahue, Harley Morenstein, Harley Quinn Smith, Olivia Roush, Ashley Greene, Seth Green, Clare Grant, Andrew Bowen, Lorenza Izzo

2019-01-27
En skräckantologi som för tankarna till The ABC's Of Death, fast denna är bättre i min mening. Visst, något mästerverk är det väl knappast men filmen är ändå väldigt bra.
BarryHero
2018-03-04
Skräp. 1-2 kortfilmerna är eventuellt lite sevärda. Resten är urusla. Såg bara denna för att Kevin Smith gjort en av kortfilmerna. Smiths film är inte sämst men heller inte särskilt bra.
amam
2017-12-21
De hade verkliga problem med att avsluta de här kortfilmerna. Sluten var verkligen en besvikelse på i stort sett alla. Bästa kortfilmen var nog Fathers Day-varianten.
KurtKarlsson
2017-12-13
Såna här filmer är aldrig särskilt bra. St patricks day...
vonadel
2017-11-14
Har en förkärlek till såna här antologier. Älskar Creepshow och liknande. Ok, det blir ofta en ganska ojämn kvalitet på de olika historierna, men över lag ganska underhållande ändå. 5/10
Znorre
2017-08-06
Easter och halloween var bäst.
2016-11-12
Ojämnt resultat som det brukar med dessa skräckantologier, men i Holidays finns guldkorn jag gärna sett i länge format, tex Fathers Day. Sämst var nog St Patricks day medans Easter var mest fascinerande.
Murvel48
2016-10-26
Inget avsnitt var särskilt bra - men framförallt var det inget avsnitt som hade någon vettig slutpoäng.
Starlette
2016-08-31
Lite svår att betygsätta. En del kortfilmer är riktigt bra, några riktigt dåliga. Men överlag är det alltid trevligt med små skräckhistorier.
Tatty
2016-07-31
Oj vad bra och spännande den var - NOT!! Fy vad tråkig den var, inte spännande eller läskig.