2.2

Höken är lös

Världens mest beryktade inbrottstjuv vill bli hederlig men ingen vill tro honom. Alla försöker de få honom att avvika från den smala vägen.

Originaltitel Hudson Hawk
Alternativ titel Hudson Hawk - Mästertjuven
Regissör Michael Lehmann
Manus Steven E de Souza, Daniel Waters
Genre Komedi, Action, Kriminalare, Äventyr, 90-tal
Skådespelare Andie MacDowell, Bruce Willis, James Coburn, Danny Aiello, Richard E Grant, Sandra Bernhard, David Caruso, Don Harvey, Frank Stallone, Donald Burton, Andrew Bryniarski, Lorraine Toussaint

2023-03-26
Hade Hudson Hawk växt till sig och nått charm eller kultstatus på sina dryga 30 år av skam? Svaret är nej. Usel och otroligt barnslig på ett sätt som mig veteligen aldrig funkat.
Starkbröl
2021-03-12
De första fem minuterna tänker man att jaja, det här var ju inte så dåligt, men sen kommer den igång. Det går inte att klassificera filmen, och inte heller att lista ut vem den riktar sig till, men närmast kommer att det är en ovanligt lång, bisarr showreel för Bruce Willis.
henrikj
2021-01-12
Imponerande usel! Inte helt oförklarligt Bruce Willis första och enda försök på att skriva manus.
2020-08-17
Helt absurd rakt igenom, en riktig kalkon av total galenskap och total okunskap om vad som gör en lyckad äventyrsfilm. Men fan vad den maxar på trots det, och det är fan fascinerande att se vad som kommit ut på andra sidan! Filmen är så jävla galen att den blir fullkomligt oförutsägbar (Nolans och Shyamalans kärleksbarn hade inte kunnat bajsa ur sig fler vändningar än den här!) och humorn är så off att den blir rolig ändå! Inte på något sätt en bra film, men ändå betydligt mer underhållande än Transformers och sådant tjafs.
2018-05-27
Jag ska försöka vara positiv... Låten "Swing on a star" är riktigt bra! Å för att inte förstöra den fina stämningen jag just byggt upp, säger jag inget mer!

2016-02-09
Søppel. Ikke min humor på det hele tatt.
Adoniram
2015-08-14
Vad ska man säga? Fruktansvärt fjantig och bitvis pinsamt dålig, men samtidigt oförarglig, vissa scener är lysande och på det hela taget ändå tämligen underhållande. Nostalgitrippen får avgöra.
2015-08-02
Bruce hade en period när han inte gjorde så bra filmer men hur hannade Andie i det här? Handlingen känns som från en tecknad tv-serie och det gör mycket av skådespelet åxå.
Ima_Tree
2015-08-02
Väldigt flamsigt och med mycket B-inslag. Men trots det lite charmigt. Richard E Grant och Sandra Bernhard är som två övertrötta tonåringar som käkat godis och druckit läsk. Ganska roligt. Den får ett charmplus.
skallecalle
2015-03-29