3.1

Hjältar

Karsten har permission från fängelset och blir uppsökt av en gammal flickvän som berättar att han är far till tolvåriga Louise. När han träffar sin dotter överväldigas han av faderskänslor och avviker från permissionen.

Originaltitel De største helte
Alternativ titel The Biggest Heroes
Regissör Thomas Vinterberg
Manus Thomas Vinterberg, Bo Hr Hansen
Genre Drama, Komedi, 90-tal
Skådespelare Thomas Bo Larsen, Ulrich Thomsen, Mia Maria Back, Bjarne Henriksen, Paprika Steen, Trine Dyrholm, Hella Joof, Eva Röse, Jonas Karlsson, Allan Svensson, Claes Ljungmark

apelsin
2021-06-14
Precis som Lars von Trier gör Vinterberg både mästerverk och skit, denna var inte bra, inte helt kass men når inte upp till en tvåa iallafall.
AlbinWesley
2014-09-19
Första halvan är bannemig en fyra, i akt tre sjunker intresset. Många väldigt fina scener, både visuellt och känslomässigt. Nära nära högre betyg.
Hypostas
2013-05-19
En inte helt lyckad blandning mellan drama och svart komedi. Men det fungerar bättre än i vissa liknande filmer. Svag trea.
Moonlighting
2006-11-29
En överkomlig om än lite färglös debut av Thomas Vinterberg med bra skådespeleri.
maldoror
2006-08-30
Det var länge sedan jag såg den här men vad jag minns var det antagligen den bästa moderna danska film jag sett. Den innehåller en ganska magisk scen då en av huvudpersonerna står på taket på en åkande bil.
Carl-owe
2004-02-03
Vad jag minns så tyckte jag då jag såg denna film för ett par år sedan att den var väldigt bra.