1.9

Hjälp, jag krymper

När Pat Kramer blir utsatt för en unik mix av kemikalier så vänds hennes värld upp och ned. Hon börjar krympa vilket gör hennes normala liv svårare och svårare, inte minst för hennes man och barn. En grupp som vill ta över världen kidnappar henne för att ta reda på vad som fick henne att krympa så att de kan använda det på alla och på så sätt bli jättar i lilleputlandet och kunna härska över planeten.

Originaltitel The Incredible Shrinking Woman
Regissör Joel Schumacher
Manus Richard Matheson, Jane Wagner
Genre Komedi, Science Fiction, Fantasy, 80-tal
Skådespelare Lily Tomlin, Charles Grodin, Ned Beatty, Henry Gibson, Elizabeth Wilson, Pamela Bellwood, Mark Blankfield, Maria Smith, John Glover

karlmats
2020-06-02
Jag gillade The Incredible Shrinking Man väldigt mycket och även här är själva storyn fascinerande och kameraklippen som får Tomlin att se liten ut ser faktiskt ganska bra ut. Dock blir det väl lite för mycket slapstick mot slutet och hon är väl egentligen inte superbra i huvudrollen. Det puttrar på men den tar sig aldrig riktigt över gränsen för det mediokra. Sjukt färgglatt var det iaf och en känga till konsumerismen vilket den gott kan ha. En stabil 2a.
Djason
2009-06-30
Har sina stunder men i det stora hela en typsik 80-tals komedi.

2008-04-07
Ganska rolig
MsA
2006-03-19
Jooo tyckte den här var skitkul när jag var yngre :)
PeteMitchell
2005-12-30
lily tomlin? sämst? kanske...
Floop
2004-09-09
hmm.... nä tror inte det....