Hitchcock

I centrum står kärlekshistorien mellan en av världens mest inflytelserika regissörer Alfred Hitchcock och hans fru Alma Reville. En relation som ställs på prov under inspelningen av ?Psycho?.

Originaltitel Hitchcock
Regissör Sacha Gervasi
Manus John J McLaughlin
Genre Drama, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Anthony Hopkins, Helen Mirren, Scarlett Johansson, Danny Huston, Toni Collette, Michael Stuhlbarg, Michael Wincott, Jessica Biel, James D'Arcy, Richard Portnow, Kurtwood Smith, Ralph Macchio, Kai Lennox, Tara Summers, Wallace Langham, Paul Schackman

AddeColciago
2015-07-12
Målar inte upp en speciellt sympatisk bild av Hitchcock och när det visar sig att egentligen allt som lyfts fram som viktiga scener och moment är påhittade - ja, då blir jag lite tveksam. Men den förmedlar i alla fall en filmskapares liv ur bemärkelsen att det alltid handlar om nästa projekt.
booby
2015-07-12
Smått trevlig att följa filmen igenom. Fast när jag läser att flera bitar är påhittat för att höja det artistiska för filmen känns det lite.. blaha.
annihilat0r
2015-02-12
"Hitchcock" är en fin liten skildring av Alfreds livssituation under arbetet med "Psycho". Den kändes varm, intim och minimalistisk. Jag gillade det småskaliga greppet, vilket fick hela upplevelsen att kännas närgången. Kompetenta skådespelare, i denna intressanta historielektion om en av filmbranschens absolut främsta aktörer.
Sopranos
2015-02-02
Mnja
produr
2015-01-20
Hitchcock ler nöjt i himlen
2015-01-18
Man får här ingen djupgående biografi av Alfred Hitchcocks liv och leverne utan istället får man en härligt lättsam och väldigt underhållande berättelse rörande Hitchcocks arbete med sin fantastiska film "Psycho". Detta i kombination med att jag fullständigt avgudar Hitchcocks filmskapande och anser "Psycho" vara just en fullpoängare till film så njuter jag av vad jag får ta del av här. Anthony Hopkins och Helen Mirren spelar dessutom väldigt bra mot varandra.
TimBuckley
2015-01-05
(rek 3a) En film som rakt igenom känns just som en film! Härligt. Hopkins är visserligen alltid bra & Scarlet är ingen rookie hon heller. Även om hon inte når Hopkins nivåer. Tur då att Helen Mirren rycker in. Allt som allt långt bättre än vad jag hade trott/hoppats. Stabil 4a.
2015-01-01
Hopkins lyckades över förväntan med sin tolkning och det tillsammans med den grymt stiliga tidsblden räckte långt. Hade dock velat ha mer då den kändes lite snål. De hoppade bara liksom in i Psychos tillkomst för att avsluta lika snabbt. Hade gärna sett att det spann över längre tid. Men en härlig film oavsett.
kakbakarn
2014-12-18
Filmen tuffar på helt okej, men den känns ganska tunn och billigt gjord, lite som en tv-film. Lite kul om man gillar den store Hitch, men inte så värst mycket intressant att hämta.
Salvation_Mind
2014-09-19