3.3

Hitch Hike

En stenhård thriller där till och med hjälten är ett svin. Chockartade scener och total brist på humor gör detta till en film som är svår att svälja. Musik av Ennio Morricone.

Originaltitel Autostop rosso sangue
Regissör Pasquale Festa Campanile
Manus Ottavio Jemma, Peter Kane, Pasquale Festa Campanile, Aldo Crudo
Genre Drama, Thriller, 70-tal
Skådespelare Franco Nero, Corinne Clery, David Hess, Joshua Sinclair, Carlo Puri, Ignazio Spalla, Leon Lenor, Mónica Zanchi

Zebulonm
2021-12-06
Clery, Hess o Nero är riktigt bra i sina roller.
thebully
2018-09-25
Nero och Hess är så fina <3
gjoob
2016-07-21
Det är inte ofta man ser en så välgjord italiensk genrefilm med så pass bra skådespel. Och skönt befriad från allt vad moral heter; i själva verket är det nog en av de mest cyniska filmer jag har sett - naturligtvis ett gott betyg.
LacombeLucien
2015-04-26
Skräp.
Korben_Dallas
2015-01-09
Riktigt svinig film... Både Nero och Hess är ju kungar inprincip på sina saker, främst Hess som verkligen både förmedlar charm, karisma men också en läbbig, farlig nerv. Filmen är både rolig men samtidigt inte, ganska pysklig även och man erbjuds intressanta vändningar här å var. Vi får även hyfsad musik av Ennio, najsiga blod-effekter och ett par sexiga kvinnoben.
filmfreak1
2014-09-09
En av få som inte alls gillade slutet verkar det som. Annars en bra film, mest imponerad av Corinne Clery
ClintanTheKing
2014-05-03
Mycket bra, utmärkt thriller film. Så smutsig, nedvärderande som det kan bli och samtidigt tufft och dödligt farligt. Vissa scener var dock lite svåra att hålla sig för skratt från. Franco Nero är riktigt bra som galen "anti-hjälte" tillika en inte helt lyckad make med diverse alkoholproblem. Rätt man för den rollen. En annan som har helt rätt roll är David Hess som livsfarlig, sliskig liftare. Har man sett honom i LHOTL och/eller THOTEOTP så vet man vad man får och han spelar denna typen av rollen alldeles förträfflig gång på gång. Riktigt intressant med två starka karaktärer spelade av två starka profiler. Corinne Clery är långt ifrån fy skam som frun och ska ha sin del av kakan hon med. Hitch-Hike motiverar verkligen genren thriller på ett bra sätt. Lägg därtill Morricones fantastiska musik och miljöerna så fick man nästintill western-känslan på köpet. Väl värd sitt betyg.
2014-04-12
Riktigt bra skit! Man bjuds nog på allt man kan önska; våld, blod, naket, sexuell förnedring, psykisk terror, ondska, samt otroligt osympatiska karaktärer. Tempot är okej, dialogen hård, Clery snygg, och moralen riktigt jävla låg. Däremot saknar jag stämning, och inte särskilt sällan tar filmen liksom inte vägen någonstans. Men höjdpunkterna är superögongodis för vänner av kvalitetsfilm - detta är verkligen "one of those". Av ren princip kan jag inte sätta lägre än en fyra, även om den bara är "tre bra". (10-/15)
idd
2013-05-26
Rått å hänsynslöst, typisk Hess-rulle..
Raimo_1985
2012-09-21
Högsta betyg får denna otäcka terrorthriller om usla människor. Lysande skådespeleri av Franco Nero, Corinne Clery och David Hess. Jag tycker det här är bästa rollen jag sett Franco Nero i hittills, absolut. Lämnar stort intryck och en bitter smak i munnen.