3.2

Hipp hipp - Itzhaks julevangelium

Den ungerske musikprofessorn Itzhak Skenström väver i sitt Julevangelium samman fyra historier om julstress, förväntningar, hemska barndomsminnen och alldeles för dåliga vinterdäck.

Originaltitel Hipp hipp - Itzhaks julevangelium
Regissör Anders Jansson, Johan Wester
Manus Anders Jansson, Johan Wester
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Anders Jansson, Johan Wester, Sanna Persson, Suzanne Reuter, Thomas W Gabrielsson, Anna Blomberg, Tina Råborg, Sara Persson

2014-11-30
Det negativa var här att jag saknade de korta, klockrena sketcherna som var väldigt roliga i Hipp- hipps två säsonger. Dessutom saknar man ju en del härliga karaktärer. Det positiva är dock att man lär känna karaktärerna bättre denna gång. Oavsett vilket så är detta till merparten både underhållande och kul. 3+
snyltare
2013-12-25
Roligt, mysigt och juligt. Jag hade glömt att hipphipp var så vasst.
yrkeschaufföre
2013-01-07
Den här skulle nog vinna på att klippas ner lite grand, visst är Itzhak sjukt rolig men som film skulle den nog vinna på att låta karaktärerna tala för sig själva. Men ändå en stark fyra.
Christofer
2011-11-21
Oj, visste inte att den här fanns på FT. Nu har jag inte sett den sen den kom, så det kanske är orättvist att sätta betyg såhär flera år efteråt, men ändå. Jag minns att jag inte tyckte att det var lika kul som serien, men att den ändå hade sina poänger stundtals.
yrkeschaufföre
2010-12-23
Itzhak öser ur sig underbara repliker och julstämningen smyger sig på, mycket bra. Allra bäst är nog birollerna, Jolanta, Angela och Holger tex.
AirikrStrife
2010-07-05
kan inte lägga till något som inte redan är sagt om att denna inte håller samma nivå som serien
thebully
2010-02-14
bättre än väntat - men inte klockrent
TobiasRydén
2008-10-19
Inte lika rolig som den riktiga "Hipp! Hipp!"-serien som sändes i två säsonger, men ändå måttligt kul.
largodil
2008-10-18
ojämt....inte alls lika bra som tidigare serien
cafe
2008-09-01
Tja, hipp hipp är... hipp hipp. Troligtvis det bästa som sänts på svensk television! :D