1.7

Highlander 3 - The Magician

Det tredje äventyret med Lambert som den odödlige och mystiske skotske vandraren Connor MacLeod - en tidlös stridsman mot ondskan på jorden. Magikern Kane vill härska i världen med sina mörka krafter - och han är på väg att lyckas. Enda hindret är MacLeod.

Originaltitel Highlander: The Final Dimension
Alternativ titel Highlander III: The Sorcerer
Regissör Andrew Morahan
Manus Brad Mirman, Paul Ohl
Genre Action, Romantik, Äventyr, Science Fiction, Fantasy, 90-tal
Skådespelare Christopher Lambert, Mario Van Peebles, Deborah Kara Unger, Mako, Raoul Trujillo, Jean-Pierre Pérusse, Martin Neufeld, Daniel Do, Michael Jayston, Gabriel Kakon, Louis Bertignac, Frederick Y Okimura

best_jeppe
2020-07-28
Det här kändes mer som en remix av första filmen med några få nya inslag. Bättre än tvåan men det säger inte mycket egentligen. Soundtracket är urdåligt och illa valt, i synnerhet i den sista fighten. Ljummen 2a.
Tsurugi
2018-03-03
Tvåan var ordentligt underhållande för att den var så otroligt lökig men denna är bara trist. Stark etta.
2014-10-29
Nja, visst kändes den mer trogen orginalet på många fler sätt än den mediokra del 2 gjorde, men samtidigt är det rörigt med många flashbacks och den lite putslustige karaktären kane som ändå ska vara storskurk. Stirrige Lambert drar dock ej på smilbanden och han får ändå sägas vara den största behållningen här. Värt att noteras kan vara att jag antagligen aldrig sett fler blixteffekter än vad jag gjorde i den här - som ett blinkande disco mest hela tiden.
conbe755
2013-10-13
Bättre än andra filmen men fortfarande inte mer än en tvåa. Första filmen är klart bäst.
zallaxx
2013-07-14
Godkänd film.
MaxMackan
2013-06-23
Det tvåan gjorde rätt i form av välbehövlig självdistans och glimten i ögat är som bortblåst här. Riktigt kasst.
Ramza
2012-11-22
Det nästan sorligt att detta är det bästa som kommit ur den här serien sen första filmen.
amfetamin
2012-04-21
Fyfan alltså, det här är bland det värsta jag sett.
StureStenhög
2012-02-21
Bättre än förväntat, och bättre än andra filmen. Förvisso är det en väldigt oambitiös uppföljare, storyn är t.ex. absolut inte mer utvecklad än vad den behöver vara, det är en immortal kvar och han ger sig ut på jakt efter MacLeod, och det är ungefär allt. Att denna immortal spelas av en urflippad Mario van Peebles höjer dock filmen rejält, allra roligast blir det när han är ute och buskör som en galning med MacLeods son som passagerare. Lambert är också som vanligt så okarismatisk att det blir komiskt. Det är dessutom kul att man inte ens försöker dölja att Deborah Kara Unger enbart är inslängd för att det måste finnas ett love interest i den här typen av rullar, man har inte ens brytt sig om att låta hennes karaktär bli förvånad över de övernaturligheter som hon får beskåda. Allt detta är underhållande nog för att det ska räcka till en stark tvåa
Blue_Eyes
2010-10-04