2.3

På slaget tolv

Gisslanförhandlaren Phoebe McNamara är en ensamstående mamma. Efter att ha blivit attackerad av en främlig och börjat få mystiska hotmeddelanden inser hon att en psykopat är ute efter henne. Samtidigt försöker hon handskas med sin växande känslor för barägaren Duncan och ta hand om sin mamma som lider av torgskräck.

Originaltitel High Noon
Regissör Peter Markle
Manus Terri Kopp
Genre Kriminalare, Mysterium, Romantik, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Emilie de Ravin, Ivan Sergei, Cybill Shepherd, Terry Lawrence, Peter Benson (I), Tom Carey, Ashley Chomik, Janelle Cooper, Olivia Cheng

2023-02-12
Intetsägande och tråkig. Tjejen i huvudrollen är jättesöt och allt det där, men att hon skulle vara en härdad förhandlare kan väl ingen köpa.
2012-06-19
Helt okej, värd en tvåa. Olivia Cheng fångade mitt intresse till skillnad från Cybill Shepherd som jag missade i filmen å såg först här i listan. Lite synd eftersom hon brukar vara bra.
cosinusfi
2011-06-16
Smågullig romantisk thriller, vilket är helt motsägelsefullt. Borde heta romantisk kriminalare. Inga oväntade vändningar, ingen nerv, väntat slut vilket var tråkigt. Men en lagom intressant film att göra annat till, t.ex. vika tvätt och blogga.
Luciphere
2009-08-13
Blek med acceptabel TV-producerad thriller av standardmall. Lost-stjärnan Emilie de Ravin, tillika huvudrollsinnehaverskan i denna film, känns helt fel-cast'ad.
Mialind
2009-08-04
Delvis spännande, men väldigt förutsägbar.
theFeber
2009-08-03
Ospännande, oinstressant, otrovärdiga skådisar. Tråkig... Thats it.
Djason
2009-08-02
Emilie de Ravin är tragiskt fel i rollen som förhandlare, men bortser man från det så är det hygglig spänning i filmen.
PhoenixRising
2009-08-02
Emelie de Ravin ser ut att vara ungefär sexton år och har absolut ingen trovärdighet som polis och definitivt inte som förhandlare. Ännu en misslyckad adaption av en annars ok roman.
Chris90
2009-08-02
Falsk och fjantigt spelat av Emilie de Ravin. Bara ett sött ansikte. Samma gäller killen hennes.
NoWireHangers
2009-05-17
Bättre än Midnight Bayou men inte lika "bra" som Tribute. Känns som man sett den här storyn förr, och bättre. Skådespelarna är inte toppklass heller. Funkar ändå att se på. 2+