3.1

Hey Hey It's Esther Blueburger

Esther, en 13-årig flicka från en judisk familj, har svårt att finna sin plats i tillvaron. Hon har inga vänner i privatskolan där hon går och hennes föräldrar förstår henne inte. Så träffar hon Sunni från den allmänna skolan och allting förändras. Esther byter i smyg skola och skaffar sig ett nytt liv.

Originaltitel Hey Hey It's Esther Blueburger
Regissör Cathy Randall
Manus Cathy Randall
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Keisha Castle-Hughes, Toni Collette, Christian Byers, Essie Davis, Russell Dykstra, Danielle Catanzariti

KyLLo
2016-09-24
En film om att våga bryta sig loss från det vanliga. Lite udda karaktärer och en del märkliga scener. Filmen lever mycket på sin charm. När jag först såg namnet Esther Blueburger, som huvudpersonen heter, kunde jag inte låta bli att relatera det till Wendy Testaburger i South Park. Nu efter att jag sett filmen har jag kommit på mig själv några gånger med att säga "Esther Blueburger" med accent. :)
idaho1981
2016-02-19
Fin film. Vissa saker går lite väl till överdrift och det blir en del lösa trådar. Men sköna karaktärer som man bryr sig om trots deras tillkortakommande. Riktigt bra skådespeleri från samtliga! Svag fyra.
choklatchip
2013-07-22
Där är ett par klyschor men som helhet fungerar det finfint! En väldigt mänsklig film som visar på den vilsenhet som livet ofta är utan att komma med några enkla lösningar.
Mikka
2012-02-13
Väldigt tramsig film där lögner staplas på varandra. Det här gillar jag tyvärr inte alls.