1.8

Herkules i New York

Arnold Schwarzeneggers filmdebut. Arnold spelar Hercules, som råkar hamna i New York, vilket leder till en del förvirrade situationer. Hans gudomliga styrka imponerar på människorna.

Originaltitel Hercules in New York
Regissör Arthur Allan Seidelman
Manus Aubrey Wisberg
Genre Komedi, Familjefilm, Action, Äventyr, Fantasy, 70-tal
Skådespelare Arnold Schwarzenegger, Arnold Stang, Deborah Loomis, James Karen, Ernest Graves, Tanny McDonald, Harold Burstein

Skapad 2019-12-17 av Rollywood
Före The Terminator och Conan så var han en gud. I sin absolut första film spelar Arnold Schwarzenegger halvguden Herkules som vill prova ett liv på jorden, då han har så tråkigt bland de andr...   Läs mer »

DrJW
2013-02-18
Dåliga dialoger, ingen humor och de är väldigt mycket plotholes i handlingen. Den är dåligt, men bör ses en gång, framför allt Arnold-fans. Den här var hans debut som skådespelare o de syns, men han blev faktiskt bättre genom åren. Bästa scenen är då han slåss med en björn-rättare sagt, en kille i en uppenbar björn kostym!
JurijGagarin
2012-11-22
björn-scenen är ju bäst! tätt följd av den, för handlingen, oerhört viktiga scenen utanför biografen
Gr3veN
2012-07-02
Blir nog inte mycket sämre än såhär!
Ben_Dover
2012-04-29
Det är ju en komedi, men den va rolig på fel sätt, kunde inte hålla mig för skratt alls. Det var dock för att den var så dålig, man garvade åt nästan allt, Arnolds engelska, skådespeleriet, replikerna, men inte skämten. Det fanns inte mycket bra att belysa men underhållande var den.
Supernaut
2012-01-31
Måste ses i utbildningssyfte, om inte annat för att se hur illa det kan gå.
menschenfeind
2012-01-20
Inte riktigt lika dålig som sitt rykte, hade förväntat mig värre. Musiken är dock hemsk, tänk hur fränt det kunnat bli med 80-talsmontagemusik i stället.
kvack
2011-12-30
Helt underbar. På sitt eget lilla sätt.
eliastheman
2011-10-20
haha, juden är ju rolig, musiken bizarr dock
johan93
2011-10-07
Hade det inte varit för Arnold så hade filmen fått en 1a
Ondskapt
2011-09-06
Har ju egentligen alla förutsättningar för att bli en kalkonfest utan dess like, men istället är det en rätt träig film. Olympus-delarna är plågsamma och billiga, sidekicken vill man strypa, och storyn tar för mycket plats från diverse upptåg. Arnolds röst gör ju dock filmen sevärd, men bara om man är av samma sinnessjuka sinnelag som mig.