2.5

Hercules

Ondskan sprider sig i antiken då den onde Minos, besatt i sin blinda tro på vetenskapen, mördar den goda kungen och hans drottningen. Deras barn, Hercules, blir dock räddad och gudarna beslutar sig för att ge honom superstyrka för att kunna fria världen från ondska. Den hämdslystne Hercules växer upp och får möta diverse gudar, monster, häxor och robotar under sin resa.

Originaltitel Hercules
Alternativ titel Ercole
Regissör Luigi Cozzi
Manus Luigi Cozzi
Genre Äventyr, Fantasy, 80-tal
Skådespelare Lou Ferrigno, William Berger, Sybil Danning, Brad Harris, Gianni Garko, Ingrid Anderson, Rossana Podestà, Mirella D'Angelo, Bobby Rhodes, Yehuda Efroni, Delia Boccardo, Claudio Cassinelli, Franco Garofalo, Gabriella Giorgelli, Raf Baldassarre, Stelio Candelli, Valentina Montanari, Rocco Lerro, Eva Robins

idd
2010-08-30
barnfilm för vuxna! knasigare än starcrash! cozzi ger järnet!! se den! nu!!
ninja
2010-06-04
Wow! Underhållande hela tiden och massa sjuka grejer händer ideligen. Luigi Cozzi, en regissör värd att komplettera!
m_wellbring
2007-07-02
robotar?
tilapia
2004-11-11
Fanastiskt underhållande film av favoriten Cozzi. Nästan lika färgsprakande, barnslig och fluffig som hans mästerverk Starcrash. På beskrivningen kanske detta låter som en vanlig barbar-rulle, men jag lovar, detta är något helt annat!
« Föregående kommentarer