Hemma i Hampstead

Kärleken kan hittas på de mest oväntade platser - som vid den gigantiska parken Hampstead Heath i London. Emily, en amerikansk änka bor i ett pittoreskt hus i ytterkanten av Hampstead Heath och Donald lever ett harmoniskt enslingsliv i ett självbyggt kyffe en bit in i parken sedan 17 år. När marken där Donald bor skall bebyggas av lyxbostäder vägrar han att flytta och får oväntad hjälp av Emily. En djup vänskap mellan dem uppstår, en vänskap som går över till äkta kärlek. Inspirerad av en sann historia.

Originaltitel Hampstead
Regissör Joel Hopkins
Manus Robert Festinger
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Diane Keaton, Brendan Gleeson, Lesley Manville, James Norton, Alistair Petrie, Hugh Skinner, Jason Watkins

saftblandarn
2020-12-15
En vacker liten historia med fint foto och två bra spelade huvudroller. Egentligen inte så mycket mer. Tyckte mig sakna en djupare konflikt, vilket gör det till en fattig historia. Regin och manuset kunde vara bättre Det är som att ingen riktigt vet var de vill att filmen ska ta vägen. Trots det håller den ändå mottet tack vare Diane Keaton och Brendan Gleesons fina samspel. Eftersom filmen gjorde mig genuint lycklig tyckte jag att ändå att den var riktigt bra. Ibland krävs inte mer. Jag är glad att jag såg den.
2020-04-10
Det här var en riktig mammafilm, hade mysfaktor ett, romantisk, rolig med vackra omgivningar,och brittisk förstås. Dessutom var Diane Keaton och Brendan Gleeson så perfekta i sina roller, ganska enkel med ack så varm film.
produr
2020-04-08
Trevlig liten film och det var kul att läsa om den riktiga Harry Hallowes som filmen är baserad på
zeke_karlsson
2018-03-23