Helter Skelter

En verklighetsbaserad film om sektledaren Charles Manson och hans anhängare. Visar bland annat mordet på Roman Polanskis gravida fru och handlar till större delen om Mansons filosofier.

Originaltitel Helter Skelter
Regissör John Gray
Manus John Gray
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, Skräck, 2000-tal, Biografi
Skådespelare Clea DuVall, Jeremy Davies, Allison Smith (I), Robert Joy, Graham Beckel, Michael Weston, Mary Lynn Rajskub, Chris Ellis, Eric Dane, Hal Ozsan, Rick Gomez, Yvonne Delarosa, Marguerite Moreau, Bruno Kirby, Robert Pine, Isabella Hofmann, Whitney Dylan

Skapad 2019-11-13 av Stygga-Vargen
År 1968 släppte bandet The Beach Boys låten \"Never Learn Not To Love\" (även känd som \"Cease To Exist\"), en låt som komponerades av en man som själv drömde om att slå igenom som musiker oc...   Läs mer »

Perdhra
2009-08-14
mUTTA: anhängare fick ett kryss i pannan för att visa att dom står utanför samhället. Fast det får man kanske lära sig i filmen men, därav krysset
mUTTA
2009-08-13
Har inte inte en swastika i pannan egentligen?

2008-08-13
Directors Cut-versionen kändes alltför utdragen för att motivera en trepoängare.
Henning_
2008-01-28
Får en 3:a enbart för att historien är så sjukt intressant. Annars är den väl inget att hurra för...
DiMMUBoRGiR
2007-11-21
Bra och intressant, men utan att nå några större höjder. Känns som gjord för TV på något sätt. Jeremy Davies är alltid lika kuslig och passar bra som Manson.
MissMalibu
2007-10-15
minst sagt speciell... lite osäker på vad jag tycker om den
MrSki
2006-11-17
Helt ok. Nu har jag inte så fruktansvärt mkt koll på Mansonfamiljen, men känns som vissa av medlemmarna framställs lite orättvist..
Snah
2006-08-04
Utan att vara speciellt påläst om Manson och vad som egentligen hände tycker jag att denna var riktigt bra - tät och intensiv!
djonipony
2006-07-28
svag 3a, hyfsad. grym davies, men d e svårt o göra en film om manson: huvudpersonerna är de man hatar och intrycket e väldigt tv-mässigt: dåliga peruker, många ser verkligen ut som tv-skådisar o morden e väldigt censurerade. huvudtjejens peruk e värst av allt! roman p e porträttlik o scenen där han får beskedet e bra. intr, men d hade inte skadat me autentiska bilder. säger som tidigare: KILLING OF AMERICA e den ultimata källan: både för manson- och JFK-intresserade.
W-dahl
2006-07-19
Ingen dålig filmatisering men blev inte så glad över hur vissa i Mansonfamiljen presenteras. Vissa kom fram som nästan om de var oskyldiga och andra, som knappt var närvarande, fick ta mycket skit istället. Läs Vincent Bugliosis bok och se sedan TV-filmen från 1976 istället.