2.8

Helter Skelter

En verklighetsbaserad film om sektledaren Charles Manson och hans anhängare. Visar bland annat mordet på Roman Polanskis gravida fru och handlar till större delen om Mansons filosofier.

Originaltitel Helter Skelter
Regissör John Gray
Manus John Gray
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, Skräck, 2000-tal, Biografi
Skådespelare Clea DuVall, Jeremy Davies, Allison Smith (I), Robert Joy, Graham Beckel, Michael Weston, Mary Lynn Rajskub, Chris Ellis, Eric Dane, Hal Ozsan, Rick Gomez, Yvonne Delarosa, Marguerite Moreau, Bruno Kirby, Robert Pine, Isabella Hofmann, Whitney Dylan

Skapad 2019-11-13 av Stygga-Vargen
År 1968 släppte bandet The Beach Boys låten \"Never Learn Not To Love\" (även känd som \"Cease To Exist\"), en låt som komponerades av en man som själv drömde om att slå igenom som musiker oc...   Läs mer »

2016-08-01
Väldigt bra och välgjord film med bra skådespelare.
2015-06-28
Mycket tv-film blir det. Känns svårt att inte jämföra med den fantastiska Helter Skelter från -76, men jag ska försöka att låta bli. Helt okej film om en vedervärdig men grymt karismatisk person. Bitvis bra berättad, men som helhet känns det som att mycket har gått förlorat på vägen. Allt hade kunnat bli så mycket bättre. (7/15)
Slowdive2
2012-08-01
'Everywhere there's lots of piggies, making piggy films.' skrev någon annan som sett filmen. Kanske ska man inte klaga på låtar eller filmer som görs, kanske tjänar de en liten funktion på vägen. Ungefär som Zlatans bok. Människor som förut kanske aldrig läst en bok, läser plötsligt en bok. Sen att boken råkar vara vad den råkar vara får man se som bättre än inget. Den här filmen har sitt klimax i återgivandet av mordscener. Detta kontrasteras sedan med en förlossningsscen. Kanske ska man se det som ett litet steg på vägen för invånarna i USA. Men det är frestande att instämma i citatet ovan.
volodja
2011-08-15
Jag blir ju mer intresserad av att lära mig mer om den där mannen nu...
annchen81
2011-07-27
Intressant att ta del av berättelsen, stundvis bra skådespel - särskilt från Manson-karaktären. Historien har sina hål, känns både luftigt och komprimerat ibland. Går att göra bättre, men fullt acceptabelt. Kändes lite lång, men det kan ha varit den sena tidpunktens fel.
LaDecima
2011-06-26
Jätteintressant händelse, ointressant film.
Terran
2010-12-17
Ett praktexempel på hur man gör en film om något jätteintressant helt ointressant.
bofscience
2010-11-24
filmen påverkar och gör folk upprörda vilket betyder att den är bra om de berörde tittaren
FreddyKrueger
2009-08-15
Inte en bra film egentligen, men Manson är intressant.
Bijan
2009-08-14
Intressant hur de lyckas gör en tre timmar lång film helt utan bakgrund eller svar på några som helst frågor.