2.4

Hell's Kitchen

Året är 1980. Platsen en bar i de beryktade irländska kvarteren Hell’s Kitchen på Manhattan i New York. Den unge Sean Sullivan råkar höra hur tre medlemmar ur Moran-familjen planerar att döda Seans äldre bror Francis. Sean drar fram en pistol och skjuter ihjäl de tre gangstrarna. Kort därefter hittas Seans ena arm, endast identifierad av hans armbandsur, i East River.

Originaltitel Ash Wednesday
Alternativ titel Ash Wednesday: Le mercredi des Cendres, Miércoles de ceniza, Quarta-Feira de Cinzas, Tuhkakeskiviikko
Regissör Edward Burns
Manus Edward Burns
Genre Drama, Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare Edward Burns, Elijah Wood, Oliver Platt, Rosario Dawson, Brian Burns

Skapad 2005-07-21 av paycheck
Det är år 1980 och vi befinner oss i Hells Kitchen, New York. Den unge Sean Sullivan (Elijah Wood) hör ett samtal i en bar där tre killar från Moranfamiljen pratar om att de ska döda hans storeb...   Läs mer »

2014-11-21
Jag gillar oftast de filmer som Edward Burns regisserar, ärligt talat är det inte hans regi som lockar utan istället hans manus eller mer sagt hans dialoger. Jag gillar hur hans karaktärer pratar med varandra. Trots att denna filmen inte lyfter direkt inom andra moment i filmen så är just dialogen en tillgång här. En godkänd film. 2+
parklife
2012-03-31
Logiska luckor en masse!
Black81
2009-03-10
svag 4

2007-02-26
Har inte mycket annat att säga än: tråkig.
Saikano
2007-01-16
Musiken ringade hemskt i öronen...

2007-01-14
En medioker b-film utan vidare intressant manus eller aktörer. Elijah Wood, mest känd som Frodo i SAGAN OM RINGEN-trilogin passar inte alls in i sin tilldelade karaktär.
GerrardOlo
2006-12-11
Musiken är bra och filmen får mig att tänka på Rumble fish. Det känns ändå som att Bröderna Mc Mullen blir hans stora verk och att som skådis är han tyvärr begränsad. Mycket snack som vanligt, lite spännande okej....................film
Bomkia
2006-12-10
Sisådär. Måttligt intressant story, men Wood känns felplacerad. 3-
Bear
2006-12-08
Lite Spike Lee-känsla över det hela, men då talar jag inte om de katastrofalt dåliga replikerna. Irriterande att en potentiellt skön film sumpas på det viset, den svaga trean blir till en tvåa bara för det.
lezhdraka
2006-12-07
Det som var bra med filmen var att Elijah Wood spelade rollen som halvt efterbliven på ett realistiskt sätt, tyvär ville man bara döda honom