2.4

Hellraiser

En ung kvinna tvingas konfrontera de sadistiska, övernaturliga krafterna bakom en gåtfull pussellåda som är ansvarig för hennes brors försvinnande. Nyinspelning av klassiska skräckfilmen från 80-talet.

Originaltitel Hellraiser
Alternativ titel Hellraiser
Regissör David Bruckner
Manus Clive Barker, David S Goyer, Ben Collins, Luke Piotrowski
Genre Thriller, Skräck, Fantasy, Mysterium
Skådespelare Odessa A’zion, Adam Faison, Drew Starkey, Brandon Flynn, Aoife Hinds, Goran Visnjic, Hiam Abbass, Jamie Clayton, Jason Liles, Yinka Olorunnife, Selina Lo, Zachary Hing, Gorica Regodic, Vukasin Jovanovic

Stan
2023-10-22
Nästan kalkon. Längre och segare än originalet. Rörig och poänglös remake
2023-07-30
Mycket svag trea. Nöjer mig med att skriva "ett gott försök". Ingredienserna för en bra Hellraiser-film finns där.
Hanness
2023-07-16
Relativt bra nyversion, dock lite långtråkig emellanåt. Men bättre än väntat.
ZoIX
2023-01-27
Helt ok. Man ser en gång och är underhållen. Inte alls samma Hellraiser-känsla som i originalet. Hollywoodstandard.
Robkiller
2022-11-15
Nyversion, finns väl inte mycket kvar av originalet. Rullar på men tar sig aldrig.
sparriskrigarn
2022-11-04
Medioker film. Den börjar hyfsat men får en del obegripliga inslag mot slutet som gör att jag bara satt och skakade på huvudet och ifrågasatte. Ingenting med denna film är bättre än originalet, den saknar stämningen och cenobiterna ser töntiga ut. Inget minnesvärt.
vonadel
2022-10-26
Hoppades en del på denna, men blev lite besviken. Den är inte dålig, inte som en del av de pinsamma försök som gjorts på att utnyttja namnet. Men, den är seg. Inga skådisar som engagerar mm. Gillar ändå grundidén fortfarande. 5/10
Jockflake
2022-10-23
Efter att ha undvika filmer från denna franchisen i 1-2 decennium, så gjorde trailern till denna mig sugen. Blev inte besviken, riktigt bra film. Svag 4'a.
DiMMUBoRGiR
2022-10-23
Svårbedömd då Hellraiser-serien ju inte har en särsklit intressant eller djup lore att gräva från, men där originalet naturligtvis nådde högst. Det här är OK som bäst, men vem är målgruppen? Nya tonåringar?
Anoxia
2022-10-17
Jag får nog hålla med om att den tyvärr är lite tråkig.