2.2

Heidi Fleiss: Hollywood Madam

Den brittiske dokumentärfilmaren Nick Broomfields dokumentär om Heidi Fleiss, en uppmärksammad prostituerad med hemlig adressbok. Något som fick det etablerade Hollywood att skaka. Här intervjuas hon och andra som varit i hennes närhet.

Originaltitel Heidi Fleiss: Hollywood Madam
Regissör Nick Broomfield
Genre Dokumentär, 90-tal

Ima_Tree
2015-04-21
Så fult och sunkigt att det nästan blir komik ibland. "Fleiss! Not flies!" "Nah I only know pimps". Och hans röst! WHAT'S WRONG WITH IT?!?!
LadyFlanders
2015-04-19
Den här bisarrt urusla dokumentären som inte väjer för vare sig skitprat eller det lägsta av annan mänsklig smuts påminde väldigt mycket om en dokumentär om vem som mördade Kurt Cobain, som visats i statstelevisionen ett par gånger. Minsann, är det inte Nick Broomfield som gjort båda! Vem köper in sånt här skräp och varför? Det är så dåligt att man nästan inte kan låta bli att titta.
kennert
2014-11-02
För lång och för tråkig.
Necross
2014-10-26
Måste beundra Broomfields envishet, men varken grundhistorien eller det tekniska genomförandet imponerar.
johansk8
2011-10-07
Ypperligt ointressant. Charlie Sheen och Billy Idol, eller själva grundhistorien, nämns knappt. Istället försöker Broomfield hitta någon slags konspiration bakom Heidi - där hennes ex Ivan Nagy ska vara drivande.
djonipony
2005-08-30
sådär, inte lika intr som aileen-filmerna. kanske blir slentrian om man ser mkt nick på kort tid: detta e min 3.e på en vecka.
TM
2005-08-27
Han gör ju bra dokumentärer, men den här tillhör inte de bättre. Intressant ändå.