1.6

Heatseeker

Kickboxnings mästarens fru blir kidnappad och han tvingas ställa upp i en turnering för att få henne tillbaka. Detta är ingen vanlig turnering för det visar sig att han är den enda människan med hans motstånd består av cyborgs.

Originaltitel Heatseeker
Regissör Albert Pyun
Manus Albert Pyun
Genre 90-tal, Drama, Action, Science Fiction
Skådespelare Keith Cooke, Tina Cote, Gary Daniels, Selena Mangh, Thom Mathews, Burton Richardson, Norbert Weisser, Tim Thomerson

2013-04-25
"Don't You get it? He needs love! LOVE!!". Albert, Gary, homoerotik, cyborgs, fighting, lite tuttar, ett ändamålsenligt soundtrack och en osedvanligt dum upplösning - all detta på en och samma gång! (6+/15)
Mat1az
2011-12-28
Svettiga cyborg hunkar som slår varandra sönder och samman. Kör hårt! Första delen är lite uppbyggnad för att "lära känna" karaktärerna, resten är slagsmål. Take it or leave it. Jag tyckte det var underhållande.
menschenfeind
2010-08-30
Självklart låter konceptet "cyborgs och kickboxning" bättre än det är, men filmen är klart godkänd ändå med schyssta fighter och cyborggore. Den överlevde till och med att jag såg den rysk"dubbad". Dras ned lite av att slutet är ganska abrupt och att budgeten känns låg även för att vara Pyun.
karlmats
2009-07-25
Här får man Pyuns alla favoritteman, kickboxning, cyborgs och kidnappningsstory, samlade i en och samma film för ovanlighetens skull och potentialen är således hög. Tyvärr gör man inte så mycket av den utan det känns mer som en standardb-film utan direkta höjdpunkter. Om det finns fler galningar där ute som ska se alla Pyunrullar så är väl det här en av dem, men andra göre sig icke besvär om det inte finns en väldigt bra anledning. Blev också besviken på Tina Cote som var mycket sötare i den klart bättre Pyunrullen Omega Doom. Titeln förstår jag mig inte på överhuvudtaget heller men jag antar att det lät coolt när manuset skrevs.
HsapSanowman
2006-06-04
Otroligt att ingen hade lagt upp denna filmen.