Hay que educar a papá

Severiano har alltid varit lantbrukare, han hade en melonodling utanför Madrid. När staden expanderade tjänade han en massa pengar på att sälja sin mark och nu investerar han dem i att bygga bostäder. Även om han har mycket pengar vill han leva som han alltid har gjort, enkelt. Det tycker inte hans dotter om när hon återvänder från skolan i England och vill presentera sin fästman, en greve. Innan hon ordnar ett möte mellan de två familjerna övertalar hon sin far till att köpa ett nytt hus och att lära sig hur man för sig och klär sig som en gentleman.

Originaltitel Hay que educar a papá
Regissör Pedro Lazaga
Manus Vicente Coello, Mariano Ozores, Paco Martínez Soria, Francisco Prada
Genre 70-tal, Komedi
Skådespelare Paco Martínez Soria, Julia Caba Alba, Máximo Valverde, Marta Baizán, Rafael L Somoza, Rafaela Aparicio, Helga Liné, Jaime de Mora y Aragón

Emeli
2007-11-05
Allt ska vara som det alltid har varit, allt modernt är dåligt och ett kok stryk är precis vad sonen behöver för att komma över de där löjliga hippiefasonerna. Den är så hemsk att den blir underhållande, därav tvåan istället för etta.