2.7

Havets vargar

En sann andra världskriget-historia. Britterna måste attackera ett tyskt skepp som är säkert i det neutrala Goa. Britterna skickar således civila ex-soldater som är ungefär 60 år gamla.

Originaltitel The Sea Wolves: The Last Charge of the Calcutta Light Horse
Regissör Andrew V McLaglen
Manus Reginald Rose
Genre 80-tal, Action, Krig
Skådespelare Roger Moore, Gregory Peck, David Niven, Trevor Howard, Barbara Kellerman, Patrick Macnee, Kenneth Griffith, Patrick Allen, Wolf Kahler, Robert Hoffmann, Dan van Husen, George Mikell, Jürgen Andersen, Bernard Archard, Martin Benson

Zebulonm
2024-05-18
Skön rulle.
Philips
2010-08-02
Upplagt för matiné-stämning - Stabila skådespelare, exotiskt land, spioner, u-båtar, vackra damer och till råga på allt har historien en verklighetsbakgrund, men...zzz Slutvinjetten sjungen av Matt Monroe är filmens största behållning.
Beigeorm
2009-12-05
Ett uppdrag, andra värdskriget, ett gäng gubbskådisar, som gjort sina bästa roller får 20 år sen. Ni känner igen konceptet. Men här funkar det helt okej.
FabianBom
2008-10-16
Toppen film, bjuder på spion spänning under andra världskriget
Bomkia
2005-09-28
Roligt att se så många kända och riktigt bra äldre brittiska skådespelare (Niven, Howard, Peck och Moore då främst). Men historien har vissa tempoproblem och när Moore leker agent så blir det ganska zZz emellanåt. Men trots detta - en trea.