2.4

Haunted

En professor blir inbjuden till en avlägsen gård. Där vill släktingar till en äldre dam att han skall lugna ner och förklara varför hon uppför sig så konstigt. Hon säger att hon ser spöken överallt. Är den äldre damen galen eller talar hon sanning? Professorn blir mer och mer osäker på vad som är sant.

Originaltitel Haunted
Regissör Lewis Gilbert
Manus Timothy Prager, Bob Kellett, Lewis Gilbert
Genre Drama, Thriller, Skräck, 90-tal
Skådespelare Kate Beckinsale, Aidan Quinn, John Gielgud, Anthony Andrews, Anna Massey, Alex Lowe, Geraldine Somerville, Victoria Shalet

Robkiller
2021-11-18
Rätt seg, men håller ändå intresset uppe.
Dele
2016-12-01
En relativt enkel historia som håller sig på banan ganska länge tack vare fokus på story och karaktärer. Som så vanligt i genren så spårar det dock ur fullständigt mot slutet, och blir mest fånigt.
TheHorrorfan
2015-10-03
Snälla ta bort kategorierna "Thriller" & "Skräck". Och lägg till "romantik" istället. Finns ingenting som har med dessa kategorier att göra. Trött på att bli vilseledd. Ett dåligt hopplöst romantiskt drama som står och trampar vatten.
Quartz
2010-08-16
ja, egentligen ok men det är rätt dåligt utfört och aidann quinn är inte så spännande som vanligt (även om jag gillar honom). anthony andrews är ju som han brukar likväl, och sticker inte ut nåt speciellt. likaså kate beckinsale, typ.
Elmore
2010-07-27
Egentligen bra story men av någon anledning lyckas den ändå vara riktigt tråkig. Lite av M Night Shyamalan filmernas fattiga kusin. Aidan Quinn imponerar inte däremot så var Kate Beckinsale riktigt bra.
Kurganen
2010-06-23
Idén är helt okej, skådespeleriet likaså. Emellertid blir den lite märklig och efter ett tag ganska trist. I vart fall blir den mindre intressant. Kul att se Ivanhoe i en annan roll.
Pamancou
2007-11-03
En av de sämsta filmer jag har sett. Lockades att se den pga skådespelarna.
Ivy
2007-09-30
Handlingen är rätt ok, men de dåliga specialeffekterna är lite pinsamma, vilket gör att filmen får en mycket svag 3:a av mig. Tyvärr lyckas aldrig filmen bli riktigt kuslig eller spännande. Den är intressant på så sätt att man vill fortsätta se den.
jlam
2007-09-20
Enstaka bra scener och storslagna kustvyer, i övrigt en medioker spökhusfilm. Rätt olik boken.
Backlund87
2006-11-01
helt underbar film enligt mig, ångest o spökerier blandat med romantik!: Tyckte den iaf var skitbra!