2.7

Hate Crime

Robbie och Chris bor tillsammans i Texas i ett villaområde. Endag får de en granne som bemöter dem med intolerans och fientlighet på grund av deras homosexualitet.

Originaltitel Hate Crime
Regissör Tommy Stovall
Manus Tommy Stovall
Genre 2000-tal, Kriminalare, Drama, Mysterium, Thriller
Skådespelare Seth Peterson, Cindy Pickett, Chad Donella, Bruce Davison, Susan Blakely, Lin Shaye, Brian J Smith, Giancarlo Esposito

NoWireHangers
2020-12-13
Storyn är bra men utförandet och manuset kunde varit bättre. 2+
Mikael_H
2009-12-13
Sorgligt. Ganska välgjort. Lite annorlunda budskap där på slutet. "Jag tillhör de som tycker att homosexualitet är fel" var det nån som skrev här. Ok... trodde vi hade kommit längre i det civiliserade Sverige att vi inte fördömer kärlek. Det finns redan så mycket hat i världen.
snoqalf
2007-09-22
Shit Crime
Gobo
2007-09-22
Kräks! Precis som gays in space!
WinDrop
2006-11-28
Måste bara tillägga att om det vore en politisk inkorrekt snubbe som gör det där i slutet, så hade han åkt dit direkt för samma misstag. BUUUUUUU.
WinDrop
2006-11-28
Sorglig? Jag tillhör dem som tycker att homosexualitet är fel, därför berörs inte jag av denna. Dessutom så är dom ganska dåliga på att påvisa att bibeln kan användes som ett verktyg av vem som helst, det beror bara på hur man tolkar den.
DiMMUBoRGiR
2006-11-12
Skurkarna visas som hatiska och dumma, vilket de givetvis är, men varför läggs inte en mer fördömmande vinkel på det som händer i slutet? Man tar upp ett problem, men skiter i ett annat. Man vägleds så tydligt som betraktare att det känns fördummande. Intressant ämne och välspelat dock, sevärd.
adakrocky
2006-11-10
kollar bara så det går att skriva sorglig :)
boman90
2006-11-09
Har sett sorligare filmer.. Filmen i sig var helt okej.
Lukinx
2006-11-05
Bra film med ett viktigt tema. Man blir så frustrerad av folks sjuka fördomar.